عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: محبت اهل بیت(ع) با پیروی از سبک و سیره زندگی آن بزرگواران کامل می‌شود.

 محبت اهل بیت(ع) با پیروی از سیره آن بزرگواران کامل می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله محسن کازرونی در ویژه برنامه‌ عزاداری و سوگواری که در شب سوم محرم در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تاکید بر اینکه محبت اهل بیت(ع) باید با تبعیت از آن بزرگواران همراه باشد، گفت: خاصیت محبت و دوستی این است که انسان را شبیه محبوب می‌کند.
وی تصریح کرد: کسی که محبت شخصی را در دل دارد، تلاش می‌کند از نظر رفتار، گفتار و کردار به او شبیه باشد. محب اهل بیت(ع) هم باید تلاش کند که این محبت در رفتار و گفتارش نمود پیدا کند.
خطیب حرم مطهر رضوی در ادامه با اشاره به حدیثی گهربار از امام صادق(ع) ابراز کرد: این امام بزرگوار فرموده‌اند که ما اهل بیت(ع) شش خصلت داریم که این خصایص باید در محبان و شیعیان ما هم وجود داشته باشد.
وی افزود: طبق این حدیث نورانی اولین خصلتی که در اهل بیت(ع) وجود دارد، «ورع» یعنی دوری کردن از معاصی و گناهان است. انسان مومن هرگز خود را آلوده به گناه نمی‌کند چرا که با مضرات گناه و نافرمانی خدا به خوبی آشنا است.
آیت الله کازرونی تصریح کرد: هیچ فضیلتی بالاتر از وروع و دوری از گناه نیست. کسی که مُحب اهل بیت(ع) است این محبت او را از ارتکاب به گناه و معصیت باز می‌دارد.
وی اظهار کرد: بر اساس این روایت دومین خصلت اهل بیت(ع) این است که آن‌ها اهل کار و تلاش هستند. اسلام با تنبلی مخالف است و کار و تلاش را بهترین راه برای نیل به اهداف بزرگ می‌داند.
این کارشناس مذهبی عنوان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های اهل بیت(ع) ادای امانت است. کسی که ادعای دوستی و محبت اهل بیت(ع) را دارد باید به تاسی از آن بزرگواران امانت را به صاحبش برگرداند.
وی اذعان کرد: صله ارحام، اکرام میهمان و گذشت از خطای دیگران از دیگر  ویژگی‌های اهل بیت(ع) طبق این حدیث گهربار است که باید مورد توجه شیعیان و محبان آن‌ها قرار بگیرد.
قرائت زیارت پرفیض عاشورا و عرض ارادت زائران حرم رضوی به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و عزاداری و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) با نوای ذاکران و مرثیه سرایان اهل بیت(ع)؛ احمد واعظی، امیر عارف و علی فخار از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. 

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.