براساس برنامه‌ریزی قبلی بنا بود تیم ملی المپیک ایران فردا راهی ترکیه شود. اما در اقدامی غیر منتظره، مهدی مهدوی‌کیا به عنوان سرمربی تیم از عدم حضور تیم ملی در این بازی‌ها خبر داد و مدعی شد تیم ملی در این بازی‌ها شرکت نخواهد کرد.

چوب حراج به اعتبار تیم ملی امید

به گزارش قدس آنلاین، براساس برنامه‌ریزی قبلی بنا بود تیم ملی المپیک ایران فردا راهی ترکیه شود؛ اما در اقدامی غیر منتظره، مهدی مهدوی‌کیا به عنوان سرمربی تیم از عدم حضور تیم ملی در این بازی‌ها خبر داد و مدعی شد تیم ملی در این بازی‌ها  شرکت نخواهد کرد.

براساس برنامه‌ریزی قبلی بنا بود تیم ملی المپیک ایران فردا راهی ترکیه شود تا در بازی‌های کشورهای اسلامی به مصاف حریفان خود برود، اما در اقدامی غیر منتظره بدون اینکه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در جریان باشد، مهدی مهدوی‌کیا به عنوان سرمربی تیم از عدم حضور تیم ملی در این بازی‌ها خبر داد و مدعی شد تیم ملی در این بازی‌ها  شرکت نخواهد کرد.

بسیاری از کارشناسان تصور می‌کردند اظهارنظر مهدوی کیا یک تهدید معمولی به حساب می‌آید، اما در کمال ناباوری بدون اینکه مصوبه‌ای در این خصوص از سوی هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تصویب شود، تیم ملی از شرکت در این مسابقات خودداری کرد.

مهدوی کیا پس از این تصمیم اردوی تیم ملی را نیز تعطیل کرد و بازیکنان را در اختیار باشگاه‌های خود قرار داد تا فاجعه تیم المپیک به معنای واقعی شکل بگیرد.همزمان با این اتفاق سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی‌های کشورهای اسلامی با انجام مصاحبه‌ای اعلام کرد ملاک برای کمیته ملی المپیک فدراسیون فوتبال است نه اظهارنظر سرمربی تیم ملی امید، به همین دلیل ما منتظر تصمیم فدراسیون فوتبال می‌مانیم.

پس از این اظهارنظر همه منتظر واکنش رسمی فدراسیون بودند؛ اما فدراسیون هیچ واکنشی به این خبر نشان نداد، اما برخی رسانه‌ها اعلام کردند کمیته جوانان در نامه‌ای به کمیته ملی المپیک اعلام کرده در این مسابقات شرکت نخواهیم کرد، هرچند فدراسیون از پوشش این خبر خودداری کرد، اما انتشار خبر لغو دومین بازی تدارکاتی تیم ملی برابر پیکان بیانگر این بود که موضوع کاملاً جدی است.

البته پس از انتشار این خبر چیا فؤادی مدیر رسانه ای تیم المپیک نیز به شکل رسمی اعلام کرد به دلیل مشکلات متعدد در این رقابت‌ها حضور پیدا نخواهیم کرد. اما یک اتفاق عجیب باعث شد حاشیه‌های این تیم دوچندان شود، زمانی که بازیکنان حاضر در اردو قصد خروج از هتل را داشتند متوجه شدند به دلیل عدم تسویه حساب فدراسیون با هتل مسئولان هتل مدارک آن‌ها را گرو نگه داشتند و اعلام کردند تا زمان تسویه حساب از دادن مدارک آن‌ها خودداری خواهند کرد.

بروز این اتفاقات عجیب و غریب سبب شد شایعه کناره‌گیری مهدوی‌کیا منتشر شود؛ خبری که فدراسیون فوتبال آن را بلافاصله تکذیب کرد و مدعی شد این خبر واقعیت ندارد، اما وضعیت تأسفبار تیم المپیک ایران و بلاتکلیفی آن‌ها و تصمیم خودسرانه کادر فنی این تیم بدون وجود مصوبه قانونی هیئت رئیسه نشان می‌دهد آشفتگی در این مجموعه ورزشی به چه میزان اوج گرفته است. به طور قطع عدم حضور تیم ملی در قونیه مشکلاتی را برای ورزش ایران به وجود خواهد آورد تا جایی‌که حالا زمزمه جریمه نقدی و توبیخ کاروان ورزشی ایران مطرح است تا به این ترتیب تبعات این تصمیم عجولانه و به دور از منطق نمایان شود.

اما همچنان برای افکارعمومی این پرسش مطرح است که با وجود ناکامی اخیر تیم المپیک چرا میرشاد ماجدی و هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برای حل این بحران وارد عمل نشدند تا از این آبروریزی بزرگ جلوگیری کنند.

خبرنگار: سینا حسینی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.