معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به بازرسی از ۱۲۹ واحد تولید لبنیات از تشکیل پرونده برای ۱۹ واحد متخلف با محکومیت بالغ بر ۱۵۶ میلیارد تومان خبر داد.

محکومیت ۱۵۶ میلیارد تومانی تولیدکنندگان لبنیات

به گزارش قدس آنلاین، احمد اصانلو ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار اظهارداشت: تقارن این روز با ایام محرم نقطه عطفی است زیرا که پیام رسان واقعه عاشورا حضرت زینب سلام الله علیها بود.

وی ادامه داد: عده‌ای از خبرنگاران واقعیات و حقایق را به درستی منعکس نمی‌کنند و البته در نقطه مقابل این گروه، خبرنگارانی هستند که به درستی نقش و رسالت خود را ایفا می کنند بنابراین در تقابل جبهه حق و باطل خبرنگاران نقش پر اهمیت دارند زیرا اکنون جنگ، جنگ روایت‌ها است.

اصانلو با تاکید بر اینکه مطابق قانون سازمان تعزیرات حکومتی صرفاً مرجع رسیدگی به تخلفات است افزود: بارها تاکید کردم تعزیرات به لحاظ کمک به نهادهای متولی دیگر در قالب گشت‌های مشترک با هدف نظارت موثر در بازار حضور دارد.

وی اضافه کرد: یک تفسیر و برداشت نادرست تا پیش از این وجود داشت مبنی براینکه دولت و حاکمیت دخالت و نظارت بر قیمت گذاری‌ها ندارد و اکنون دولت سیزدهم می‌خواهد مطابق قانون نظارت موثر داشته باشد زیرا در مجموع از قوانین چنین می توانیم برداشت کنیم که به جز در کالاهای اساسی و ضروری در بقیه کالاها قیمت‌گذاری دستوری نیست و از طریق این موضوع سواستفاده‌هایی شد اما در نتیجه این رویه هر واحد تولیدی هر قیمتی که بخواهد روی کالا خود می‌گذارد اما واقعیت این است که واحدهای تولیدی باید با رعایت ضوابط، قیمت‌گذاری کنند.

معاون وزیر دادگستری با اشاره به ورود شعب ملی تعزیرات به موضوعات محوری از جمله تخلفات واحدهای لبنی اظهارداشت: پس از بازرسی از ۱۲۹ واحد تولیدی محصولات لبنی به همراه بازرسان وزارت جهادکشاورزی و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای ۱۹ واحد لبنی متخلف پرونده تشکیل شد که در مجموع ۱۰ پرونده منجر به صدور رأی محکومیت به ارزش ۱۵۶ میلیارد تومان شده است و ۹ پرونده دیگر همچنان در جریان رسیدگی قرار دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.