نشست تجلیل از مدال‍آوران و مربیان مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی ۲۰۲۱ قونیه، با حضور استاندار قزوین برگزار شد و ورزشکاران در این برنامه از دغدغه‌های خود گفتند.

قهرمانان قزوینی تجلیل شدند و از دغدغه‌هایشان گفتند

به گزارش قدس آنلاین، در اولین روز از شهریور ماه ۱۴۰۱ نشست تجلیل از مدال‌آوران و مربیان مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی ۲۰۲۱ قونیه، با حضور استاندار قزوین مسئولین و جامعه ورزش در محل استانداری برگزار شد.

در این نشست عباس علایی‌مقدم، مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین از حضور ۱۰ نماینده استان در رشته‌های مختلف در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی گفت و افزود: پنج مدال‌آور و پنج مربی از استان قزوین در این رویداد حضور داشتند و از این لحاظ استان قزوین هم سطح استان‌های سطح یک ورزش کشور قرار داشت و این نشانه رشد و توسعه ورزش استان در حوزه قهرمانی است.

وی ادامه داد: ستاد ویژه بازی‌های آسیایی از چهار سال قبل تشکیل شد و شناسایی قهرمانان و مربیانی که شانس حضور در آوردگاه‌های مختلف را داشتند در این ستاد با همراهی و همکاری هیئت‌های ورزشی مورد بررسی قرار گرفت.

علایی‌مقدم افزود: در این رقابت‌ها آرمان رحمانی، والیبالیست تاکستانی به نشان طلا رسید،علی اصغر آسیابری، کاپیتان تیم ملی مردان و و لیلا برجلی به مدال‌های نقره و برنز در کاراته رسیدند، علیرضا نبی‌پور در ژیمناستیک و مهران برخورداری در تکواندو نشان برنز را کسب کردند.

وی گفت:در این دوره از بازی‌ها پنج مربی و سرمربی از استان قزوین حضور داشتند که افسانه حسن‌نایبی، سرمربی تیم ملی بسکتبال حضوری موفق داشت، همچنین تیم ملی دوچرخه سواری با هدایت دلارام ذاکرانی به نشان برنز رسید، تیم ملی وزنه‌برداری زنان با هدایت مهسیما بابایی، تاریخ‌سازی کرد و به اولین نشان تاریخ وزنه برداری بانوان دست یافت، تیم ملی تیراندازی کامپوند با هدایت اسماعیل عبادی چهار نشان رنگارنگ کسب کرد و تیم ملی پاراکمان هم با هدایت جبرائیل عبادی به ۱۰ نشان طلا و نقره و سه برنز رسید.

بی‌مهری شهرداری‌ها به ورزش

در این نشست افسانه حسن‌نایبی به‌عنوان نماینده مربیان از عدم حمایت شهرداری‌های استان از ورزش گلایه کرد و گفت: با توجه به تعداد قهرمانان و تیم‌های ورزشی در استان نیاز است تا شهرداری‌های استان قزوین مثل سایر استان‌های کشور در حوزه تیم‌داری همت کنند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان به این موضوع اشاره کرد که مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش که سنوات گذشته در شهر برگزار می‌شد چند سالی است به دلایل نامعلوم برگزار نمی‌شود.

پیشکسوت ورزش استان یک گلایه دیگر هم داشت و آن ضعف در انعکاس قهرمانی و درخشش ورزشکاران استان توسط شهرداری بود وی متذکر شد که در این ایام حتی یک بنر برای آشنایی همشهری‌ها و هم استانی‌ها در سطح شهر و حتی استان توسط سایر نهادها منتشر نشده است.

علی اصغر آسیابری، کاپیتان تیم ملی کاراته هم در این نشست از معضل عدم حمایت و اشتغال قهرمانان ورزشی گلایه کرد، آسیابری این نکته را بیان کرد که قهرمانان ماه‌ها تلاش می‌کنند اما حمایت از آن‌ها بسیار اندک است و از استاندار خواست مسئولین استانی به فکر قهرمانان باشند.

ضعف زیرساخت‌های ورزشی در استان قزوین

مسئولین هیئت‌های ورزشی نیز در این نشست از توان بالای ورزشکاران استان و ضعف زیرساخت‌های مختلف همچون هتل و حامیان مالی گفتند و اظهار کردند که قزوین با تلاش قهرمانان و مربیان و دست اندرکاران ورزش می‌تواند در سطوح بین‌المللی میزبان قهرمانان آسیا و جهان باشد اما با معضلاتی مثل نبود حامی مالی در این استان صنعتی مواجه هستیم.

لزوم معرفی شایسته قهرمانان ورزشی قزوین

محمد مهدی اعلایی، استاندار قزوین در این نشست از پیگیری تمامی امکانات قانونی دستگاه‌های اجرایی استان برای رفع موانع در مسیر فعالیت قهرمانان و ورزشکاران سخن گفت.

وی با بیان اینکه استعدادهای ورزشی استان کمتر بروز پیدا کرده؛ بیان کرد: متأسفانه آنچه در ورزش مشاهده می‌کنیم کمتر از آن است که وجود دارد و باید همه حوزه‌ها مانند شهرداری‌ها پای کار بیایند و الگوسازی کنند تا موجب ایجاد انگیزه و روحیه در حوزه ورزش در استان قزوین شود.

استاندار قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی لازم برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی استان صورت گرفته و در سفر رئیس جمهور به استان، اعتبارات در نظر گرفته شده تا زیرساخت‌های استان در این بخش ارتقا یابند.

اعلایی در پایان سخنانش از زحمات مربیان و رؤسای هیئت‌های ورزش استان قدردانی کرده و گفت: در کنار ورزشکاران خواهیم بود و امیدواریم با تمام توان خود برای افتخارآفرینی بیشتر تلاش کنند.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.