اتحادیه اروپا قصد دارد هیاتی را برای استقرار دائم به منطقه کردستان عراق اعزام کند.

هدف اتحادیه اروپا ازاعزام «هیات دائم» به منطقه کردستان عراق چیست؟

به گزارش قدس آنلاین، «ویله وارجولا» سفیر اتحادیه اروپا در عراق طی دیدار با «مسعود بارزانی»، رئیس حزب دموکرات کردستان عراق در شهر اربیل برنامه این اتحادیه برای فرستادن هیاتی دائمی به منطقه کردستان عراق را اعلام کرد.

به نوشته پایگاه خبری کردستان۲۴، دو طرف در این دیدار درباره تحولات سیاسی اخیر در این کشور و منطقه کردستان عراق به بحث پرداختند.

در بیانیه منتشر شده از جانب مقر بارزانی آمده است، وارجولا در این دیدار گفت: اتحادیه اروپا با هدف گسترش نمایندگان خود تصمیم به ایجاد یک «هیات دائم» در منطقه کردستان عراق را دارد.

طبق این بیانیه، بارزانی هم نسبت به این تصمیم ابراز خرسندی کرد.

اتحادیه اروپا در حال حاضر روابط دیپلماتیک خود با منطقه کردستان عراق را از طریق یک دفتر نمایندگی واقع در اربیل، مرکز این اقلیم مدیریت می کند.

حزب دموکرات کردستان عراق به گفته بارزانی، حامی برگزاری انتخابات پارلمانی این اقلیم در سریعترین زمان ممکن بوده و از جامعه بین الملل خواست در نظارت بر اجرای این انتخابات نقش داشته ابشند.

بارزانی اظهار کرد، یکی از دلایلی که باعث بروز بحران سیاسی فعلی پیش روی عراق شد بی اعتنایی به قانون اساسی بوده و اضافه کرد هر گونه دولت آتی باید بر پایه اصول «شراکت، تعادل و اتفاق نظر» در کنار حفاظت از حقوق مردم کردستان باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.