مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین ضمن پیشنهاد طرح توسعه شرکت معدنی املاح ایران با حفظ استانداردهای زیست محیطی گفت: سعی می کنیم فعالیت های اقتصادی در تالاب میقان اراک را که برای مردم منطقه، استان مرکزی و کشور اهمیت ویژه‌ای دارد را با همت بیشتری تداوم ببخشیم.

طرح توسعه شرکت معدنی املاح ایران در تالاب میقان اراک!

به گزارش قدس آنلاین از استان مرکزی، امیرحسین نادری در بازدید از شرکت معدنی املاح ایران افزود: دریاچه و تالاب میقان یکی از سرمایه های زیست محیطی بکر کشور محسوب می شود و باتوجه به اینکه منطقه تالاب میقان میزبان بیش از ۲۰۰ نوع پرنده می‌باشد، اهتمام این شرکت و سهامداران آن بر این است که با کمترین آسیب زیست محیطی کار معدن انجام پذیرد.
وی با بیان اینکه شرکت معدنی املاح ایران که در منطقه تالاب میقان اراک واقع شده است یکی از بزرگترین تولید کننده سولفات سدیم و نمک خوراکی تصفیه شده است تصریح کرد: بهره برداری از سولفات سدیم تالاب میقان اراک در شرکت املاح ایران با کمترین آسیب زیست محیطی انجام می شود.
نادری ضمن اعلام آمادگی جهت مساعدت در طرح های زیست محیطی تالاب میقان و بر طرف شدن دغدغه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان، بر سابقه موفق شاملا در ایجاد اشتغال پایدار در منطقه و استخراج و تولید محصول و نهایتا ایجاد درآمد برای‌ منطقه اشاره کرد و پیشنهاد توسعه شرکت معدنی املاح ایران با حفظ استانداردهای زیست محیطی را مطرح و به بیان مزیت های طرح توسعه پرداخت.
علی جودکی مدیرکل صمت استان مرکزی ضمن تشریح فعالیت های صنعت در اراک، حرکت شرکت ها و کارخانه های صنعتی در چارچوب قانون و حفظ استاندارد ها را ضروری دانست .
مصطفوی سرپرست حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز به تشریح وضعیت منطقه و دغدغه های زیست محیطی تالاب میقان پرداخت و بر انجام تعهدات قانونی شرکت های صنعتی در استان مرکزی تاکید کرد .
بور بور مدیرعامل شرکت معدنی املاح ایران نیز در راستای هرگونه مساعدت در حوزه محیط زیست اعلام آمادگی کرد و گفت: باید بصورت حرفه ای به موضوعات نگاه کرد و ضمن ایجاد اعتماد در مورد حفظ محیط زیست تعامل سازنده با مدیریت استان داشت تا مردم منتفع شوند .
شرکت بورسی معدنی املاح ایران (شاملا) از شرکت‌های تابعه هلدینگ صدرتامین و شستا، با پنج واحد تولیدی و دو طرح توسعه، بزرگترین تولید کننده سولفات سدیم و نمک خوراکی تصفیه شده در ایران است که با تولید سالانه ۱۸۵ هزارتن پودر سولفات سدیم ۸۷ درصد از نیاز کشور را تامین می کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.