معاون اول رئیس جمهور گفت: با ظرفیت‌های موجود دو کشور ایران و قزاقستان سطح مبادلات تجاری تهران و آستانه می‌تواند به سرعت به سه میلیارد دلار برسد.

معاون اول رئیس جمهور: ایران و قزاقستان می‌توانند مبادلات خود را به۳میلیارد دلار برسانند

به گزارش قدس آنلاین، مخبر معاون اول رئیس جمهور در دیدار نخست وزیر قزاقستان در حاشیه دومین مجمع اقتصادی خزر ر با بیان اینکه ظرفیت‌های همکاری ایران و قزاقستان بسیار فراتر از سطح مناسبات فعلی است گفت: با ظرفیت‌های موجود دو کشور، سطح مبادلات تجاری تهران و آستانه می‌تواند به سرعت به سه میلیارد دلار برسد.

مخبر در دیدار علی‌خان اسماعیل‌اف نخست وزیر قزاقستان اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور قزاقستان به ایران ده سند در بخش دولتی و ۱۱ سند در بخش خصوصی دو کشور به امضا رسید که نقطه عطفی در روابط دو کشور خواهد بود.

معاون اول رئیس جمهور از آمادگی ایران برای اعزام شرکت‌های فعال در حوزه معدن به قزاقستان خبر داد و افزود: تهران آماده همکاری با آستانه در حوزه بندر، سدسازی، احداث نیروگاه برق‌آبی، حوزه دانش بنیان و ارائه خدمات فنی و مهندسی است.

مخبر بر استفاده از پول ملی دو کشور در مبادلات تجاری فی مابین تاکید کرد و گفت: باید با حسن نیت و اراده جدی در مسیر اراده و خواست روسای جمهور در توسعه مناسبات دو کشور گام برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.