رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام اینکه از آیین‌نامه جدید حقوق مسافر تا چند روز آینده رونمایی و ابلاغ خواهد شد، گفت: درباره تیراندازی به هواپیما، گزارش تایید شده وجود ندارد و به عنوان رییس کمیته امنیت هوایی کشور اعلام می‌کنم اگر ادعایی وجود دارد، اعلام شود تا بررسی می‌کنیم.

گزارش تیراندازی به هواپیما تایید نشده است/ رونمایی از آیین‌نامه جدید حقوق مسافر تا چند روز آینده

به گزارش قدس آنلاین، «محمد محمدی‌بخش» امروز دوشنبه در نشست خبری در محل سازمان هواپیمایی در پاسخ به پرسشی درباره سرنوشت تدوین آیین‌نامه جدید حقوق مسافر که قرار بود دو ماه پیش تدوین و ابلاغ شود، اظهار کرد: آیین‌نامه حقوق مسافر مصوب شد و دیدگاه‌های مختلف اخذ و به دستگاه‌های زیرمجموعه ابلاغ شده است تا موارد حقوقی و فنی آن مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: در هفته جاری قرار است نظر نهایی بعد از اجماع اعلام شود و آیین‌نامه جدید حقوق مسافر تا چند روز آینده رونمایی می‌شود که حقوق عامه در آن به جد دیده شده است.

محمدی‌بخش در پاسخ به سوال دیگری در باره طرح موضوع تیراندازی به هواپیما نیز گفت: تایید و یا تکذیب موضوعات در صنعت هوایی را از مراجع و مبادی رسمی سوال کنید، نمی‌دانیم با چه مبنایی اظهارنظر می‌کنند؛ اما نباید محلی از اعراب داشته باشد.

رییس سازمان هواپیمایی بیان کرد: دستگاه اصلی درباره پاسخگویی به حوادث صنعت هوایی، رییس سازمان هواپیمایی است و با توجه به اختیارات در تمام بخش‌های هوایی اظهارنظر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برای مثال در پرواز تهران - چین هواپیمایی ماهان مداخلات غیرقانونی شناسایی شد، موضوع بلافاصله بررسی و به‌موقع اعلام شد که موضوعی نیست و خلبان به مسیر خود ادامه داد.

رییس سازمان هواپیمایی ادامه داد: درباره موضوع «تیراندازی به هواپیما» گزارش تایید شده نداریم و این را به عنوان رییس کمیته امنیت هوایی کشور اعلام می‌کنم، اگر ادعایی است، اعلام شود تا بررسی می‌کنیم.

محمدی‌بخش تصریح کرد: خبرهای غیر تایید شده می‌آید، اما مرجع تایید و نظارت بر ایمنی سازمان هواپیمایی کشور است که بر اساس انکسِ ۱۷ که چهارچوب حقوق امنیت هوانوردی است، عالی‌ترین مقام پاسخگو است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.