معاون دانشجویی دانشگاه لرستان گفت: هیچ دانشجوی جدیدالورودی در خوابگاه‌های خودگران ساکن نیست.

هیچ دانشجوی جدیدالورودی در خوابگاه‌های خودگران ساکن نیست

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سیدحسام‌الدین حجازی اظهار کرد: خوابگاه خواهران در دانشگاه لرستان ظرفیت ۱۵۸۰ نفر را دارد که از این تعداد ۱۳۴۴ نفر کارشناسی و ۲۳۶ نفر مقطع ارشد و دکتری هستند.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت اسمی خوابگاه‌های خواهران امسال متقاضی خوابگاه دانشجویی ۲۵۰۰ نفر بوده است.

معاون دانشجویی دانشگاه لرستان گفت: در سال جدید ۷۰۹ نفر از متقاضیان مقطع کارشناسی بودند که با اضافه کردن تعداد تخت‌های هر اتاق موفق شدیم همه دانشجویان دختر را در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه لرستان اسکان دهیم و البته شرایط اتاق را ساماندهی کردیم.

حجازی بیان کرد: در شرایط حاکم بر جامعه اجازه ندادیم هیچ دانشجویی در خوابگاه‌های خودگران اسکان داده شوند.

وی با بیان اینکه ظرفیت خوابگاه پسران ۱۲۳۳ نفر بوده است و حال آنکه امسال متقاضی خوابگاه ۱۳۸۰ نفر بودند، افزود: با جابجایی دانشجویان دختر به سایت کمالوند و اسکان دانشجویان پسر در دانشکده کشاورزی مشکل اسکان دانشجویان پسر نیز مرتفع شد.

معاون دانشجویی دانشگاه لرستان گفت: هیچ دانشجوی پسری نیز در خوابگاه‌های خودگران ساکن نیستند و تاکنون هیچ معرفی نامه‌ای برای خوابگاه‌های خودگردان در استان صادر نکردیم.

حجازی بیان کرد: ظرفیت خوابگاهی کل کشور برای دانشجویان زیرمجموعه وزارت علوم ۲۰۰ هزار نفر است اما متقاضی خوابگاه که شامل دانشجویان روزانه و غیربومی هستند ۲۹۰ هزار نفر است و ۹۰ هزار نفر مابقی مجبور هستند از خوابگاه‌های خودگران استفاده کنند.

وی بیان کرد: سال گذشته ۱۸۰۴ دانشجو در خوابگاه‌های دانشگاه لرستان ساکن بودند.

معاون دانشجویی دانشگاه لرستان اضافه کرد: امسال ۲۲۵۰ نفر دانشجوی پذیرش شده در دانشگاه لرستان داشتیم که ۱۷۷۰ نفر مربوط به دانشگاه لرستان و ۴۸۰ نفر مربوط به مراکز دانشگاهی زیر مجموعه دانشگاه بودند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.