در هفته وحدت، ضرورت تولید فیلم‌هایی با محوریت زندگی پیامبر (ص)، خود را به شکل دیگری نشان می‌دهد.

تک‌ساخته مجید مجیدی درباره پیامبر اسلام(ص) برای سینمای ایران کافی است؟

به گزارش قدس آنلاین، در هفته وحدت به سر می‌بریم. هفته‌ای که به فراخور آن، رسانه‌ها و مخاطبان سینما، به سراغ تنها ساخته سینمایی کشور درباره پیامبر (ص) یعنی محمد رسول‌الله ساخته مجید مجیدی می‌روند. اینکه سینمای ایران در حیات ۱۲۲ ساله خود، تنها یک کار با محوریت پیامبر (ص) ساخته، نکته قابل تاملی است که باید به شکلی جدی به آن نگریست. البته که همین تک‌ساخته سینمایی کشور، قرار بود در ۳ اپیزود مستقل فیلمبرداری شود که در حال حاضر، تنها اپیزود اول آن که نگاهی به دوران کودکی و نوجوانی پیامبر (ص) دارد، ساخته شده و اکنون با وجود ۸ سال از اتمام تولید این پروژه، خبری از فیلمبرداری اپیزود دوم این فیلم نیست.

درحالی‌که سینمای جهان، تولیدات به مراتب بیشتری با محوریت زندگی پیامبران داشته است. آرنوفسکی، ۸ سال پیش، پروژه عظیم نوح را جلوی دوربین برد. در مورد حضرت ابراهیم (ع) هم جسته و گریخته چند فیلم نه‌چندان مهم ساخته شده. در مورد حضرت موسی (ع) نیز فیلم‌های فاخری چون ده فرمان و خروج؛ خدایان و پادشاهان ساخته شده است. تعداد تولیدات با محوریت زندگی حضرت عیسی (ع) به مراتب بیشتر است. فیلم‌های جاده انجیل، راه شیری، شاهنشاه، آخرین وسوسه مسیح، عیسی ناصری، معجزه‌ساز، مسیح، پسر انسان، مصائب مسیح، کتاب مقدس تصویری، داستان یهودا و ده‌ها فیلم دیگر با محوریت زندگی حضرت عیسی (ع) جلوی دوربین رفته است.

در مورد پیامبر (ص) اما تنها ساخته وطنی، محمد رسول‌الله(ص) مجید مجیدی است. جالب آن‌که تعداد تولیدات خارجی با محوریت زندگی پیامبر (ص)، به مراتب بیشتر از تولیدات ملی ما است. الرساله، بلال موذن الرسول، محمد خاتم انبیا و فجر اسلام ازجمله این تولیدات به حساب می‌آید.

در سینما و تلویزیون کشورمان، تولیدات بسیاری راجع به پیامبران و ائمه ساخته شده است اما اینکه چه دلیل یا دلایلی سد راه تولیداتی با محوریت پیامبر (ص) شده، موردی است که در کشور ام‌القرای جهان اسلام به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست. علی‌الخصوص اینکه استقبال خوبی از فیلم مجید مجیدی به عمل آمد و این‌طور تصور می‌شد که با وجود همراهی مدیران سینمایی و سیاسی و البته ساخت دکور عظیم برای این فیلم، دو قسمت بعدی این اثر، خیلی زود به جریان بیفتد اما این اتفاق تا به امروز محقق نشده است.

اکنون این امیدواری وجود دارد که سینمای بیوگرافی و مذهبی، با تعدد تولیدات باکیفیت در مورد زندگی پیامبر رحمت (ص)، وارد مرحله حرفه‌ای‌تری شود.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.