رئیس‌جمهور در همایش ملی منطق بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور، هویت فرهنگی را سرچشمه اقتدار ملت دانست و گفت: تهاجم فرهنگی صرفا برای امروز نیست و همواره وجود داشته زیرا این هویت برای ملت ما اقتدارساز است.

 رئیسی: هویت فرهنگی سرچشمه اقتدار ملت است/ شناسایی ظرفیت بانوان در همه حوزه‌ها ضرورت دارد

به گزارش قدس آنلاین، همایش ملی منطق بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور توسط پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی صبح امروز (شنبه ۲۳ مهر) در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در این همایش در سخنانی ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام صادق (ع) گفت: منویات مقام معظم رهبری و تأکید ایشان در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم بر بازسازی انقلابی ساختارهای فرهنگی کشور، نشان از دغدغه مقام معظم رهبری نسبت به مسائل فرهنگی دارد. ما همواره نسبت به تهاجم فرهنگ بیگانه به فرهنگ غنی خودمان و دل پاک جوانانمان و هویت اسلامی و ایرانی آن‌ها تهدید می‌شویم.

وی هویت فرهنگی را سرچشمه اقتدار ملت دانست و افزود: تهاجم فرهنگی صرفا برای امروز نیست و همواره وجود داشته زیرا این هویت برای ملت ما اقتدارساز است. باید روشنفکران و رصدکنندگان مسائل فرهنگی و اجتماعی، به تهاجمات فرهنگی قبل از اینکه دیگران متوجه شوند، هشدار دهند زیرا جایگاه روشنفکری همین را اقتضا می‌کند. اگر روشنفکر به موقع متوجه آسیب نشود و در جهت رفع آن هشدار ندهند و اقدام نکند، جایگاه روشنفکری او زیر سوال قرار می‌گیرد.

رئیس‌جمهور افزود: شناسایی ظرفیت بانوان در همه حوزه‌ها ضرورت دارد و ظرفیت بانوان باید شناسایی و به جامعه معرفی شود.

انتهای پیام

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.