دو تن از مدیران سینماهای مشهد گفتند: اجرای طرح بلیت نیم بها در حال حاضر اقدام خوبی نبود. برخی از تهیه‌کنندگان به دنبال آشوب‌های اخیر از اکران انصراف دادند.

بلیت نیم‌بها درکنار اکران فیلم خوب نجات‌بخش سینماست/ برخی تهیه‌کنندگان درپی ناآرامی‌ها از اکران انصراف دادند

به گزارش قدس آنلاین، در دوران پساکرونا سینمای ایران به مرحله‌ای جدیدی وارد شد؛ مرحله‌ای که در آن شاهد ترافیک سنگین فیلم‌های اکران نشده و ریزش مخاطب و از رونق افتادن گیشه بودیم. آمار و ارقام جداول فروش هم حاکی از آن است که سینمای ایران همچنان از دوران رکود عبور نکرده است.

اما مدیران فرهنگی و سینمایی برای حل این مشکل دست به اجرای طرح‌های مختلفی زدند که اغلب آنها حول محور نیم بها شدن بلیت می‌چرخید. در جدیدترین مصوبه شورای راهبردی اکران، بلیت‌ سینماها از بیست مهر به مدت دو هفته به صورت نیم بها عرضه می‌شود. به دنبال اجرای این طرح، وضعیت رونق گیشه را از دو تن از مدیران سینمایی در مشهد جویا شدیم.

دبیرزاده مدیر مجموعه سینمایی سیمرغ مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما مطرح کرد: متاسفانه اجرای این طرح درحال حاضر اقدام خوبی نبود چون فیلم جدید برای اکران نداشتیم. قرار بر این بود که از ششم مهرماه و بعد از پایان ماه صفر، فیلم‌های جدیدی به چرخه اکران اضافه شود اما متاسفانه به دنبال آشوب‌هایی که اتفاق افتاد، برخی از تهیه کنندگان از اکران انصراف دادند.

وی ادامه داد: فیلم‌هایی مثل شیشلیک، چپ و راست و ملاقات خصوصی در صورت اکران و با وجود طرح بلیت نیم بها می‌توانند تاثیر زیادی بر رونق سینما داشته باشند؛ اما فیلم‌هایی مثل سگ بند یا انفرادی که از اسفند و اردیبهشت درحال اکران هستند، دیگر برای جذب مخاطب کافی نیستند چراکه در این مدت بسیاری از مخاطبان سینما موفق به تماشای آن‌ها شدند.

دبیرزاده خاطرنشان کرد: شاید به دنبال اجرای این طرح در هر سانس چندنفری به تعداد مخاطبان اضافه شده باشد، اما این تعداد برای رونق سینماها کافی نیست. به نظر من اضافه شدن فیلم‌های جدید و قوی به چرخه اکران و اجرای طرح بلیت نیم بها در کنار هم می‌تواند ثمربخش باشد.

بهبهانی مدیر پردیس سینمایی هویزه مشهد نیز در گفتگویی اعلام کرد: اجرای طرح اخیر تعداد مخاطب را تا حدودی افزایش داده اما روی فروش گیشه تاثیری نداشته است. به نظر من در این شرایط تزریق فیلم خوب به چرخه اکران می‌تواند راه‌گشا باشد.

وی افزود: البته حوادث و ناآرامی‌های اخیر نیز در کاهش حضور مردم در سینما بی‌تاثیر نبوده و حتی می‌توان گفت خلوتی سینما در این دوران بی‌سابقه است.

بهبهانی در پایان اشاره کرد: قرار بود از هفته قبل چند فیلم جدید به چرخه اکران اضافه شود اما تهیه‌کنندگان فیلم‌ها را ارائه نداده و درواقع از اکران انصراف دادند.

در این شرایط باید دید که مسئولان و مدیران فرهنگی کشور چه تدبیری برای بازگشت رونق سینما می‌اندیشند؛ آیا طرح جدیدی را ارائه می‌دهند یا تا آرام شدن فضای عمومی کشور دست روی دست می‌گذارند؟

خبرنگار: محدثه مودی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.