معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: ورودی آب به سد دوستی به شدت کاهش یافته و ذخایر این سد به مرحله بحرانی رسیده است.

 ذخیره آب سد دوستی در  مرحله بحرانی قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی برغمدی معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: ورودی آب به سد دوستی به شدت کاهش یافته و ذخایر این سد به مرحله بحرانی رسیده است.

مجتبی برغمدی افزود: تنها ۱۹ درصد از حجم ذخیره سد دوستی در این استان آب دارد و موجودی آب این سد ٢٢٩.٢ میلیون متر مکعب است.

وی اضافه کرد: سد دوستی مهمترین منبع تامین آب مشهد است اما به دلیل برخی مشکلات، تامین آب از این منبع به حداقل رسیده و باید برنامه ریزی لازم در خصوص تامین آب مشهد و از دست دادن این منبع آبی صورت گیرد.

معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون ٢٠ درصد از ظرفیت سدهای خراسان رضوی آب دارد که این رقم در مدت مشابه پارسال ٢٨ درصد بوده است.

برغمدی افزود: حجم آب موجود در سدهای استان ۳۲۱ میلیون متر مکعب است که این میزان در مدت مشابه پارسال ۴۳۹ میلیون متر مکعب بود.

وی ادامه داد: برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی منجر به کاهش سطح آب زیرزمینی، شور شدن آب و فرونشست سطح زمین می شود و میانگین سالانه فرونشست زمین در غرب دشت مشهد ٢٢.۶۵ سانتیمتر در سال است.

معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: ۸۲.۱ درصد از آب تولیدی در استان در بخش کشاورزی، ۱۲.۳ درصد در بخش شرب و بهداشت، ۱.۶ درصد در بخش صنعت و ۳.۳ درصد در بخش خدمات مصرف می شود.

منبع:فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.