سعید الهی کارشناس سینما و رسانه‌ معتقد است که برگزاری رویداد «مهر سینمای ایران»، با تعامل دستگاه‌های فرهنگی موحب احیای فعالیت‌های هنری و سینمایی در استان‌ها، شهرستان‌ها و حتی مناطق محروم خواهد شد.

الهی: تعامل دستگاه‌های فرهنگی هنری موجب پیشرفت است

به گزارش قدس آنلاین، رویداد «مهر سینما» به دبیری قادر آشنا به مناسبت بزرگداشت روز ملی سینما از ماه مهر در برخی استان‌ها آغاز شد و برگزاری آن تا اواسط آبان تمدید شد. سعید الهی تهیه‌کننده و کارشناس سینما و رسانه با اشاره به تاثیرات این رویداد در میان هنرمندان و علاقمندان به سینما در سراسر کشور گفت: در برخی استان‌ها، برنامه‌های هنری به خصوص تولیدات تصویری و سینمایی مهجور مانده و علاقمندان امکاناتی برای بروز و پرورش استعداد و همچنین دیده شدن آثارشان ندارند. لذا شکل دهی اینگونه برنامه‌های فرهنگی موجب می‌شود تا آثار هنرمندان شهرستان‌ها نیز مورد توجه قرار گرفته و بستر تشویق و ترغیب آنها فراهم شود.

وی نکات مثبت برنامه «مهر سینما» را یادآور شد و اظهار داشت: اینگونه اتفاقات مثبت هم اثر موضعی و سریع در روحیه هنرمندان دارد و هم در درازمدت به برقراری عدالت فرهنگی که شعار دولت سیزدهم است منجر خواهد شد.

الهی ادامه داد: عرصه فرهنگ و هنر برای ارتقای کیفیت خود نیاز به نشاط و شادابی دارد تا از برخی انفعالات و رخوت‌ها خارج شود. در واقع هنر در استان‌ها همانند تهران باید زنده باشد تا همه مردم ایران از تاثیرات هنر بر زندگی جاری خود بهره‌مند شوند. هنر نباید تنها در استان تهران متمرکز باشد و «مهر سینما» توانسته قدمی برای حل این مسئله بردارد.

این مدرس دانشگاه پیشنهاد کردکه برای برگزاری این مهم در سال‌های بعد، اطلاع‌رسانی بیشتر و فراگیرتری از طریق رسانه‌های همگانی صورت گیرد تا مردم از این رویداد بیشتر آگاه شده و تنها منحصر به محافل و مجامع هنری نشود.

وی با تاکید بر توسعه فضای رقابتی در این رویداد تصریح کرد: ماندگاری مهر سینمای ایران مستلزم حضور آثار باکیفیت‌تر در ساختار و محتواست که با توجه به ظرفیت‌های موجود، این موضوع انتظار دور از ذهنی نیست.

این کارشناس رسانه گفت: تعامل دستگاه‌های فرهنگی در هر مقطعی می‌تواند منشاء برکات بسیاری باشد و وحدت سازمان‌ها و نهادهای مختلف مانند صداوسیما، حوزه هنری، انجمن سینمای جوانان و...در برگزاری این رویداد ملی به خوبی احساس می‌شود.

الهی در پایان تاکید کرد: در واقع، پس از دوران کرونا که سینما و هنرمندان بسیاری آسیب دیدند، رویداد «مهر سینمای ایران» را به فال نیک می‌گیریم تا بتوانیم هنری والا و ارزشمند در سراسر کشور و حتی استان‌های محروم داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.