براساس آمارهای وزارت کار حدود ۲۶.۵ درصد تعاونی های فعال در حوزه خدمات و ۱۲.۵ درصد در حوزه کشاورزی و ۱۶درصد در حوزه صنعت فعال هستند.

سهم ۲۶.۵ درصدی بخش خدمات از تعاونی های فعال کشور

به گزارش قدس آنلاین، مطابق آمار ارائه شده از سوی وزارت کار,تعداد کل تعاونی های فعال در حال بهره برداری و در دست اجرا در کشور تاپایان سال ۱۴۰۰, ۹۹۰۹۵ واحد بوده است. از این تعداد۶۹۲۹۱ تعاونی درحال بهره برداری و ۲۹۸۰۴ تعاونی در دست اجرا می باشند. همچنین تا پایان سال ۱۳۹۹ تعداد اتحادیه های فعال در حال بهره برداری ۶۰۷ واحد بوده است که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

بر اساس نتایج منتشر شده ۲۶.۵ درصد تعاونی های فعال در حال بهره برداری در گرایش " خدمات" و ۱۲.۵ درصد " کشاورزی" و نزدیک به ۱۶درصد در گرایش "صنعت" و ۱۴.۰ درصد تعاونی ها در گرایش "مسکن" قرار می گیرند. سایر گرایش ها سهم ۲۲.۱ درصدی را به خود اختصاص داده اند.

تعداد تعاونی های خدمات در سال۱۴۰۰ حدود ۱۸۳ هزار و ۴۹ تعاونی و کشاورزی حدود ۱۴۹هزار و ۱۸ تعاونی و صنعتی حدود ۱۱۰ هزار و ۳۷ تعاونی و مسکن حدود ۹۷۰ هزار و ۱ تعاونی, تأمین نیاز مصرف کنندگان حدود ۴۰۸هزار و ۷تعاونی و تولیدی توزیعی حدود ۲۳۹ هزار و ۱تعاونی و حمل و نقل ۲۱۷ هزار و ۳ حمل و نقل و ۱۴۹ هزار و ۵ تامین نیاز تولید کنندگان,۱۲۲ هزار و ۱ تعاونی عمرانی و ۱۱۴ هزار و ۹تعاونی دستباف,۹۳۹هزار تعاونی معدنی و ۸۰۱ هزار تعاونی نیاز صنعتی, ۳۴۱ هزار تعاونی سهام عدالت ثبت شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.