اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در اطلاعیه‌ای با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد: نفوذ جریانات سرد شمالی باعث کاهش قابل ملاحظه دما از دوشنبه تا ۵ شنبه این هفته در استان می‌شود.

هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد

به گزارش قدس خراسان آنلاین، اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در اطلاعیه‌ای با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد: نفوذ جریانات سرد شمالی باعث کاهش قابل ملاحظه دما از دوشنبه تا ۵ شنبه این هفته در استان می‌شود به گونه‌ای که دمای حداقل شبانه در نواحی سردسیر استان به صفر و کمتر از صفر درجه و در دیگر مناطق به ۶ تا ۸ درجه می رسد.

در این اطلاعیه آمده است: دمای روزانه به ۱۰ تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

براساس این گزارش بارش‌های پراکنده در استان تا اواخر وقت چهارشنبه ادامه می‌یابد که از عصر دوشنبه در نواحی سردسیر به شکل باران و برف خواهد بود.

طبق اعلام هواشناسی خراسان رضوی وزش باد نسبتا شدید هم در استان به ویژه روز دوشنبه همراه با کولاک در محورهای سردسیر و کوهستانی و همچنین لغزندگی محورهای ارتباطی به ویژه محورهای سردسیر و کوهستانی روی می دهد.

در این اطلاعیه توصیه شده است: شهروندان تمهیدات لازم در خصوص تامین سوخت را انجام دهند. همچنین برای جلوگیری از سرمازدگی به محصولات کشاورزی و باغی و تنظیم دمای گلخانه ها، مرغداری ها و دامداریها تمهیدات لازم را بیندیشند.به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در ترددهای جاده ای بخصوص محورهای سردسیر وکوهستانی استان و رعایت احتیاط در صعود به ارتفاعات نیز به شهروندان توصیه شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.