فوتبال خراسان در قیاس با گذشته‌اش در حال حاضر حرف زیادی برای گفتن ندارد. دست‌کم این موضوع را یک فرد کوچه بازاری که چندان سررشته‌ای از فوتبال ندارد و گاهی فقط اخبارش را دنبال کرده، به آن واقف است. نه نماینده‌ای در لیگ برتر داریم نه همان نماینده سقوط کرده به لیگ یک، جایگاهی بین لیگ یکی‌ها دارد و زمزمه منحل شدنش به گوش می‌رسد.

زمزمه تغییرات زودهنگام در هیئت فوتبال!

به گزارش قدس خراسان آنلاین، اوضاع و احوال تیم‌های لیگ برتری فوتسال خراسان رضوی نیز چندان تعریفی ندارد و پایان فصل سقوط حداقلی یکی از آن‌ها دور از انتظار نیست. تیم ملی که بماند حتی در تیم‌های ملی پایه هم بازیکن خراسانی دیده نمی‌شود. دوران حکمرانی داوران خراسانی بر داوری فوتبال کشور و قضاوت‌هایشان در لیگ‌های مختلف از لیگ برتر گرفته تا رده‌های پایه به پایان رسیده و تنها یک داور (مرتضی منصوریان) داریم که کمترین قضاوت را در لیگ برتر تا به امروز داشته است! اوضاع فوتبال بانوان که نگفته معلوم است. در لیگ برتر، تنها نماینده خراسان رضوی، کیان نیشابور است که خانوادگی و به صورت زن و شوهری مدیریت می‌شود و از نحوه قرارداد بستن و قراردادی که با سرمربی این تیم که از قضا همسر مدیر عامل است باید پی به همه چیز برد. قصه پر غصه این روزهای فوتبال خراسان رضوی وقتی غم‌انگیزتر می‌شود که رد رئیس آن را باید از تهران و فدراسیون فوتبال گرفت. احسان اصولی که از شورای شهر به ریاست هیئت فوتبال استان رسید، درست با پایان دوران حضورش در شورای شهر به طور کامل پایتخت‌نشین شد و از عضویت در کمیته بازاریابی، رئیس کمیته فوتسال، عضو هیئت رئیسه و سخنگوی فدراسیون گرفته تا حتی خیز برای رسیدن به نیمکت تیم ملی در کسوت سرپرستی این تیم در جام جهانی و... پستی نبوده که رد پای رئیس هیئت فوتبال استان آنجا دیده نشود؛ اما سود این بی‌شمار پست‌ها چه بوده برای فوتبالی که ریاست هیئت آن را برعهده دارد؟ کسی نمی‌داند!


کارنامه آموزشی و برگزاری کلاس‌های آموزشی توسط هیئت، یکی از نقاط قوتی است که دست‌اندرکاران هیئت به آن پرداخته‌اند و از آن به عنوان کاری اصولی در دوران حضورشان در هیأت فوتبال یاد کرده‌اند که با این وجود نیز کارشناسان بر این عقیده‌اند که این نقطه قوت نیز چالش‌های زیادی دارد.


با این تفاسیر آنچه در این بین برای علاقه‌مندان به فوتبال دارای اهمیت است، بهبود شرایط و هموار کردن راه برای پیشرفت فوتبال خراسان رضوی است. در همین راستا شنیده می‌شود برخی از اعضای مجمع هیئت فوتبال در پی آماده‌سازی طوماری برای برگزاری مجمع فوق‌العاده و تصمیم‌گیری در مورد آینده هیئت فوتبال هستند. رایزنی‌هایی که معمولاً برای معرفی گزینه‌های احتمالی جایگزینی برای احسان اصولی مطرح شده و می‌شود نیز تنور اخبار و شایعات پیرامون این روزهای هیئت فوتبال خراسان رضوی را داغ‌تر از همیشه کرده است.


مجمع باید پاسخگوی تصمیمی که می‌گیرد، باشد


مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با بیان اینکه مسلم است وضعیت فعلی، وضعیت خوبی در فوتبال استان نیست، گفت: شاید بدترین دوره در طول اداره فوتبال خراسان، همین دوره فعلی باشد که این نیازمند بازنگری و تغییر است.


سید علی اکبرهاشمی جواهری در واکنش به تلاش برخی از اعضای مجمع هیئت فوتبال استان برای جمع‌آوری امضا و تشکیل مجمع فوق‌العاده بیان کرد: چنانچه مجمع فوق‌العاده شکل بگیرد و اعضا به دنبال آن باشند که ما نیز درخواست مجمع فوق‌العاده دادیم، مجمع باید مشخص کند که از دید آن‌ها وضعیت خوب است یا خیر. اگر پاسخ مثبت باشد، اعضای مجمع باید پاسخگوی تصمیمی که خواهند گرفت باشند. اگر هم با تشکیل مجمع به دنبال تثبیت شرایط فعلی هستند، بی‌شک از نظر ما پذیرفتنی نیست؛ چون باید مستند و مستدل بگویند که چرا وضعیت خوب است و با این شرایط اصولی هم خوب است. وی درباره صحبت‌های مطرح شده در مورد مذاکره با برخی گزینه‌ها برای قبول سرپرستی هیئت فوتبال و نظرسنجی از برخی پیشکسوتان نیز اظهار کرد: با هیچ فردی در مورد گزینه بعدی صحبتی نشده؛ چرا که این موضوع سازوکار خودش را دارد؛ اما کسانی که در فوتبال استان صاحبنظر بوده و هستند، بی‌گمان از دید ما جایگاه بالایی دارند و نظرسنجی از آن‌ها را خواهیم داشت.

برای مدیریت فوتبال استان هنوز دیر نشده است


رئیس اسبق هیئت فوتبال خراسان نیز با بیان این مطلب که سرمایه‌های زیادی در فوتبال استان داریم که متأسفانه و به قول معروف همه فانی‌اند و می‌روند، گفت: وقتی به فوتبال خراسان فکر کرده و آن را با شرایطی که داشته مقایسه می‌کنم، افسرده می‌شوم. مگر می‌شود در فوتبالی که این همه استعداد چه در داوری، چه مربیگری و چه بازیکن‌های مستعدی که وجود داشته و دارد هیچ نامی دیگر از فوتبال خراسان نباشد؟


رحمان نادری در مورد راهکار برون‌رفت از شرایط فعلی بیان کرد: واقعیت این است که باید به دنبال یک فرد فوتبالی باشند. البته در دوره‌های پیش غیرفوتبالی‌هایی هم بودند که اگر خودشان از بدنه فوتبال نبودند؛ اما ابزار فوتبالی را آوردند. در چنین شرایطی فرد باید توانایی مدیریت داشته باشد. باید این شرایط را مدیریت کرد و برای این موضوع هم دیرنشده است.


اعضا به تصمیمی که می‌گیرند، واقف باشند


وی ادامه داد: فوتبال و فضای فوتبالی باید به طور کامل در اختیار اهل خودش باشد نه اینکه مدیرش از راه فوتبال به شورای شهر برسد یا با ابزار فوتبال و از طریق شورای شهر به پست و مقام‌های دیگر دست بیابد. به همین دلیل آن‌هایی که در مجمع انتخابات هیئت فوتبال حق رأی دارند بایستی به این مطلب کاملاً واقف باشند و تصمیمی بگیرند که به صلاح فوتبال باشد و منتج به پیشرفت شود نه اینکه منافع برخی افراد مدنظر قرار بگیرد. نتیجه‌اش این می‌شود که اکنون می‌بینیم. هشت سال در فوتبال خراسان مدیریت کردم. در این مدت در کشور و فدراسیون نخستین اسم، استان ما بود آن هم در حضور استان‌هایی مثل اصفهان و تهران که همه واقفیم برای پیشرفت چه کارهایی انجام می‌دهند. اگر قرار به پست گرفتن در فدراسیون باشد باید خیر این پست گرفتن‌ها به فوتبال استان برسد نه اینکه همان داشته‌هایمان نیز نابود شوند.

خبرنگار: هاشم رسائی‌فر

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.