هر دو شخصیت اصلی این دو فیلم به دنبال قاتل های سریالی هستند.

 رد پای قاتل‌های سریالی در «خون سرد» و «پوست شیر»

سریال‌های شبکه نمایش خانگی طی سال‌های اخیر با استقبال مخاطبان روبرو و تولیدکنندگان ترغیب شده‌اند به این عرصه گام بگذارند.
شبکه نمایش خانگی تاثیر دو سویه ای بر زندگی مردم دارد: از یک سو فیلم ها ساخته می شوند تا در مخاطب با نشان دادن براورده شدن آرزوهای او همذات پنداری کنند و از سوی دیگر جامعه تولیدکنندگان را به سمت ساخت فیلم هایی متناسب با فضای جامعه هدایت می کنند.
این روزها دو سریال جنایی_اجتماعی «خون سرد» و «پوست شیر» که در پلتفرم فیلم نت نمایش داده می شود با استقبال شدید مخاطبان رو به شده است.


در این رابطه با مصطفی قاسمیان، روزنامه نگار و کارشناس سینما گفت وگو کردیم که در ادامه می خوانید.

قاسمیان،منتقد سینما با اشاره به عدم لزوم تطابق کاراکتر فیلم و واقعیت بیان کرد: در فیلم های درام،شخصیت های فیلم باید به صورت نمایشی باشد تا برای مخاطب جذابیت داشته باشد.گاهی اوقات ممکن است جذابیت با شلختگی و افسردگی و گاهی اوقات هم با حاضرجوابی و خودشیرینی به دست آید. نیازی نیست که کاراکتر فیلم با واقعیت تطابق داشته باشد و فقط کافی است که دروغ نباشد.منظور از دروغ این است که به عنوان مثال فیلمی در ایران ساخته می شود که پلیس دائم الخمر است و این دروغ محسوب می شود زیرا در ایران به دلیل نظارت مستقیم پلیس و نیروی نتظامی چنین نقش هایی وجود ندارد.

وی افزود: فیلم خون سرد محصولی تینیجری است و به همین دلیل،گاهی اوقات قصه سریال قابل پیش بینی است و فقط غافلگیری های جزئی در چینش قصه وجود دارد.اساسا فیلم نامه کمی می لنگد و ممکن است که مخاطب را اذیت کند.
بازی بازیگران چندان خوب نیست به جز شخصیت اصلی فیلم. «سرگرد امیر علی طلوعی» یک افسر آگاهی است. «حقیقت دوست» در این فیلم نشان داده سخت گیر،نترس و گاهی حقه زن است.
اما سریال پوست شیر اثر خوب و خوش ساختی است.معمایی جذاب و پرکشش دارد که باعث می شود مخاطب درگیر و جذب شود.


کاراکتر پلیس«شهاب حسینی» و پدر مقتول«هادی حجازی فر» در این فیلم بسیار قوی هستند.
در پوست شیر کارگردان تناسب مناسبی بین تصویر و اتمسفرش ایجاد کرده که به بالا رفتن کیفیت اثر کمک بزرگی کرده است.

این روزنامه نگار در توصیف نقش دو کاراکتر اصلی این دو سریال گفت: دو شخصیت اصلی فیلم خون سرد و پوست شیر«شهرام حقیقت دوست» و «شهاب حسینی» بسیار جذاب هستند و روی شخصیت پردازی آن ها به طور ویژه ای کار شده است.هر دو با ادب و متانت صحبت می کنند و وجه اشتراک آن ها این است که به دنبال قاتل های سریالی هستند.
«شهرام حقیقت دوست» در خون سرد شخصیتی بسیار زیرک و همه فن حریف دارد. او در مقابل متهم و دیگر همکاران خود برخوردی گرم و صمیمی دارد ودارای شخصیتی برون گرا است.
«شهاب حسینی» در مقابل کاراکتری درونگرا است و احساسات خود را به راحتی بروز نمی دهد و به احساسات انتزاعی توجه می کند.

قاسمیان در پایان با اشاره به توجه فیلم سازها به اقتصاد سالم عنوان کرد: فیلمساز ها در ساخت نمایش خانگی که چرخه اقتصاد عادی تری به نسبت سینما دارد وقتی متوجه استقبال و واکنش مثبت مردم به یک ژانر خاص می شوند، در یک بازه زمانی مانند نوروز به سمت ساخت آن ژانر می روند.
در گذشته نه چندان دور، ژانر فیلم ها مانند عاشقانه،دل و... در نمایش خانگی براساس عاشقانه های لاکچری و آبکی بود.
شباهت آثار فیلم ها در نمایش خانگی،خصوصا زمانی که بر پایه اقتصاد سالم باشد، تابع تقاضای مردم است.

خبرنگار: محدثه رضایی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.