رییس اداره تامین و توزیع مشمولین قانون خدمت پزشکان وزارت بهداشت گفت: هدف اداره تامین و توزیع مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان، افزایش دسترسی و بهره مندی عادلانه از خدمات بهداشتی و درمانی با اولویت مناطق محروم و کم برخوردار است.

ضرورت تامین منابع انسانی در ارائه هرچه بهتر خدمات سلامت در کشور

امید فتحی زاده، از اقدامات این اداره برای تامین بخشی از منابع انسانی گروه درمان در طول بازه زمانی شهریور تا آبان امسال خبر داد و گفت: ۱۴۲۴ پزشک عمومی، ۴۶۹ دندانپزشک عمومی، ۵۹۰۳ کارشناس پرستاری و ۱۰۹۱۹ فارغ التحصیل رشته‌های پیراپزشکی جهت انجام خدمات موضوع قانون به دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی معرفی شده اند.

او با اشاره به لزوم تامین منابع انسانی در ارائه هرچه بهتر خدمات سلامت در کشور، هدف اداره تامین و توزیع مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان را افزایش دسترسی و بهره مندی عادلانه از خدمات بهداشتی و درمانی با اولویت مناطق محروم و کم برخوردار عنوان کرد.

فتحی زاده در ادامه عنوان کرد: اعزام پزشکان و دندانپزشکان مطابق جدول زمانبندی سالانه با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی و معاونت‌های بهداشت و درمان از طریق سامانه طرح نیروی انسانی انجام می‌گیرد.

او در پایان اعزام مستقیم پزشکان و دندانپزشکان به صورت مداوم و با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی و معاونت‌های بهداشت و درمان را گامی موثر در تامین نیاز استان‌های مختلف به کادر پزشکی قلمداد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.