مدیران موسسه خیریه «میزبانان خورشید» خواستار حمایت های فکری و معنوی نهادها و گروه های صنفی و مردمی برای توسعه فعالیت های خیرخواهانه و ایجاد زمینه لازم جهت درمان تمام بیماران شدند.

حمایت‌های فکری و معنوی نهادها و گروه‌های صنفی برای توسعه فعالیت‌های خیرخواهانه

به گزارش قدس خراسان آنلاین، مدیران موسسه خیریه «میزبانان خورشید» در دیدار با هیات مدیره کانون وکلای استان خراسان رضوی، ضمن بیان گزارشی از اقدامات انجام شده در حمایت از بیماران کم بضاعت در استان خواستار حمایت های فکری و معنوی نهادها و گروه های صنفی و مردمی برای توسعه فعالیت های خیرخواهانه و ایجاد زمینه لازم جهت درمان تمام بیماران شدند.

دکتر عبدالله بهرامی، رئیس هیات مدیره موسسه خیریه میزبانان خورشید ضمن ارائه گزارش خلاصه ای از اقدامات انجام شده در موضوع کمک و حمایت از اقشار آسیب پذیر اظهار کرد: هدف اصلی موسسه میزبانان خورشید تامین هزینه های درمانی از جمله معاینه و ویزیت پزشکان، تهیه دارو، تجهیزات و خدمات درمانی برای بیماران و اقلام کمک درمانی و معیشتی برای بیمار و خانواده ایشان است تا در دوره بیماری فشار کمتری به وی و خانواده تحمیل شود.

رئیس هیات مدیره موسسه خیریه میزبانان خورشید با تاکید بر اینکه « لباس پزشکی برای خدمت به مردم است» افزود: امروز در موسسه حدود هزار نفر خیر در کنار خود داریم که خدمات بسیار ارزشمندی به حوزه درمان مشهد ارائه کرده اند اما با توجه به افزایش سهمگین هزینه های درمانی و قیمت داروها، و نیاز مبرم بسیاری از خانواده ها برای حمایت در حوزه درمان، در تلاشیم تعداد خیرین همراه و همکار در کنار خود را افزایش دهیم تا به تمام افرادی که برای اخذ کمک به ما مراجعه می کنند پاسخ درخور و شایسته ارائه کنیم.

در ادامه غلامرضا عباسی، پیشکسوت حوزه مددکاری اجتماعی در مشهد نیز اظهار کرد: حمایت از بیماران قشر کم بضاعت را در دهه هفتاد با استفاده از مدل مددکاری فردی و با تمرکز بر روی گروه بیماران صعب العلاج آغاز کردیم و بیمارانی که روند درمان آنها طولانی بود و در حاشیه درمان احتیاج به پشتیبانی داشتند را با لینک کردن مستقیم با یک یا چند نفر از خیرین همراهی کردیم و به مرور این فعالیت ها و حمایت ها سازمان یافته تر شد و با گسترش گروه ها و زمینه های کاری، تشکیل بنیاد خیریه میزبانان خورشید در دستور کار قرار گرفت.

پیشکسوت حوزه مددکاری اجتماعی در مشهد ادامه داد: امروز و به مدد حمایت و همراهی دلگرم کننده خیرین از یک سو و کادر درمانی دلسوز و متعهد از سوی دیگر شرایط را برای توسعه دوباره مهیا دیدیم به نحوی که تمایل داریم در تمام شهر اعلام کنیم هر کس بیمار بی بضاعت یا کم بضاعتی سراغ دارد که توان انجام و پیگیری امور درمان خود یا افراد تحت تکفل خود را ندارد به ما معرفی کنند و از سوی دیگر با آغوش باز پذیرای مددکاران، پزشکان، پرستاران و همه افرادی هستیم که تمایل دارند به طور داوطلبانه برای کمک به اقشار نیازمند کمک در جامعه یاری برسانند. روند کاری موسسه تاکنون توانسته اعتماد گروه قابل توجهی از خیرین را جلب کند به طوری که گروهی از خیرین همراه ما نیز تصمیم گرفتند بودجه سفره های نذری خود را نیز برای کمک به موسسه صرف کنند. در دوران کرونا جمع کمک های غیرنقدی موسسه به دولت و شهرداری به عدد ۱۶ میلیارد تومان رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.