نتایج انتخابات میان دوره‌ای آمریکا از برتری نسبی جمهوریخواهان بر دموکرات‌ها در سنا و مجلس نمایندگان حکایت دارد.

برتری نسبی جمهوری‌خواهان بر دموکرات‌ها در انتخابات کنگره آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، نتایج انتخابات میان دوره‌ای ایالات متحده از پیشتازی نسبی جمهوری‌خواهان بر دموکرات‌ها در سنا و مجلس نمایندگان حکایت دارد.

به گزارش منابع خبری، آخرین نتایج انتخابات سنای آمریکا در ظهر جمعه به وقت تهران نشان می‌دهد که جمهوری‌خوهان ۴۸ کرسی را کسب کرده‌اند در حالیکه دموکرات‌ها ۴۶ کرسی را کسب کرده‌اند. در مجلس نمایندگان نیز جمهوریخواهان ۲۱۱ کرسی کرده‌، در حالیکه دموکرات‌ها ۱۹۲ کرسی کسب کرده‌اند.

خبرگزاری «رویترز» روز جمعه نوشت، سرنوشت نهایی سنای آمریکا در دست سه ایالت است. هر یک از حزب‌ها می‌توانند اکثریت آرا را با رقابت در «نوادا» و«آریزونا» به دست آورند. احتمال می‌رود شمارش آرا در این مناطق چند روز دیگر طول بکشد. اگر در این رقابت‌ها اکثریت برای هیچ یک از احزاب به دست نیاورد، نتایج ایالت «جورجیا» تعیین کننده می‌شود. انتخابات در این ایالت به دور دوم کشیده شده است.

در نوادا، «آدام لاکسالت» از حزب جمهوریخواه پیش بود، اما بخت او نسبت به «کاترین کورتز ماستو» از حزب دموکرات با شمارش آرا در شهر پرجمعیت «کلارک» در «لاس‌وگاس» کاهش یافته است.

منابع خبری همچنین گزارش کردند که جمهوریخواهان دستکم ۲۱۱ کرسی مجلس نمایندگان را به دست آورده‌اند و تنها ۷ کرسی از ۲۱۸ کرسی مورد نیاز برای در دست گرفتن کنترل از دست دموکرات‌ها باقی است.

از نکات قابل توجه در این انتخابات این بود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز سه‌شنبه در انتخابات ایالت فلوریدا به «ران دی‌سانتیس» رای داد. دی‌سانتیس یکی از اصلی‌ترین رقبای دونالد ترامپ در رقابت‌های درون‌حزبی برای انتخاب نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ خواهد بود.

ترامپ هنگام ترک محل رای‌دهی در «پام‌بیچ» در فلوریدا در پاسخ به این سئوال که آیا به دی‌سانتیس رای داده است گفت: «بله.»

افراد مطلع مدعی شدند که رئیس‌جمهور سابق آمریکا قصد دارد نامزدی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را اعلام کند. ترامپ از زمان خروج از کاخ سفید به برگزاری تجمعات مشابه انتخاباتی در بیشتر مناطق آمریکا ادامه داده، اما تاکنون حضورش در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا را رسما تایید نکرده است.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در روزهای گذشته گفته بود که احتمال خیلی زیادی وجود دارد که نامزد شود و خیلی زود قصد خود را اعلام خواهد کرد. وی همچنین توصیه کرده بود که طرفدارانش تجمع اوهایو را دنبال کنند تا در جریان قرار بگیرند.

منابع خبری روز جمعه گزارش کردند که جمهوریخواهان انتقاد علنی خود از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را به دنبال نمایش ضعیف و غیرمنتظره در انتخابات میان دوره‌ای تشدید کرده‌اند . این در حالی است که او قصد دارد هفته آینده نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را اعلام کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.