نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: پنج هفته پس از آشوب، آتش زدن مکان های مختلف و توهین به مقدسات و حجاب، مردم ولایتمدار کشورمان جمعه هفته گذشته حضور حماسی خود را در برابر دشمنان به نمایش گذاشتند و این اقدام اغتشاشگران را محکوم کردند.

امام جمعه زنجان: ملت ولایتمدار ایران حضور حماسی خود را در برابر دشمنان به نمایش گذاشتند

به گزارش قدس آنلاین حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر زنجان با بیان اینکه دشمنان تصور می کردند با این اقدامات می توانند به اهداف شوم خود برسند، اظهار داشت: مردم ایران حماسه ماندگاری خلق کردند و جواب دندان شکنی به دشمنان داده و فتنه را خاموش کردند.
وی، با تاکیدبر اینکه فتنه غبار ایجاد می کند، گفت: همواره شاخص و معیاری وجود دارد، معیار ما نیز ولایت و امامت است و مردم در همین راستا حماسی ترین راهپیمایی ۱۳ آبان چند سال گذشته را به ثبت رساندند.
حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه رهبری در این راستا فرمودند که دشمن ملت ایران را نشناخته است، اضافه کرد: دشمن انقلاب، روحیه انقلابی و ایمان ایرانی را نشناخته و این تحلیل غلط دشمن بوده که در تمامی سالهای گذشته موجب گمراهی آنان شده است.
امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه دشمن در این فتنه از آزادی مردم سخن گفت، ادامه داد: دشمنان فراموش کرده اند مردم کشورمان ۴۴ سال پیش از سلطه آمریکایی ها آزاد شدند و امروز ایرانی مقتدر و اثر گذار در معادلات منطقه و بین المللی نقش آفرین است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه مسوولان و خدمتگزاران کشور بدانند این ملت لایق خدمت هستند، خاطرنشان کرد: برای قدردانی از مردم مسوولان کشور در ایجاد گشایش ثبات اقتصادی، اتخاذ تصممیات صحیح و مدیران باید پاسدار مجاهدتهای مردم در میدان باشند.
وی با تاکید بر اینکه اتحاد، انسجام، بصیرت و ولایتمداری لازمه غلبه بر توطئه های دشمنان است، اظهار داشت: هر چند کاستی هایی از جمله مشکلات معیشتی و اقتصادی وجود دارد اما مسوولان باید پای کار باشند و با فساد و تبعیض مبارزه کنند و توجه بیشتری به مسائل حاکم داشته باشند.
امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به ۲۴ آبان سالروز تصویب قانون اساسی توسط خبرگان گفت: قانون اساسی، به معنی قانون مادر بوده، اصل قانونی که معرف نظام باشد بیانگر کلیات نظام سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و هویت یک کشور است.
وی با بیان اینکه قانون اساسی در هر کشوری یکبار به تصویب می رسد، ادامه داد: در حوادث اخیر و از زبان آشوبگران نیز مطرح شد که قانون اساسی کشورمان باید به رفراندوم گذاشته شود در حالی که باید توجه داشت در تمامی جهان تا کنون قانون اساسی یکبار به تصویب رسیده است.
حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه در قوانین جزئی به عنوان مثال امام راحل پس از ۱۰ سال متمم قانون اساسی را تجدید نظر کردند، اظهار داشت: کسانی که آمریکا را قبله گاه خود می دانند، بدانند ۱۵۲ سال پیش آنها قانون اساسی کشورشان را تصویب کردند و سپس جوانان کشورمان را فریب می دهند که قانون شما ۴۰ سال پیش به تصویب رسیده است.
وی، با اشاره به اینکه نظام سیاسی هر کشور به هر صورتی که باشد، نسل دیروز و امروز ندارد، گفت: برخی مقررات جزئی از قبیل مهاجرت و یا استفاده از پول مشترک پس از رای گیری به تصویب می رسد اما اینکه یک فرد بیاید و سوء استفاده کند که دیروزی ها با فکر خود قانون تصویب کردند این غلط است.
وی با بیان اینکه این موضوع نوعی مغلطه به شمار می رود، اظهار داشت: در جنگ، روایت ها دروغ گفته می شود و ساده لوحان نیز آن را باور می کنند اما باید توجه داشت قانون اساسی هویت سیاسی مملکت به شمار می رود.
امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه نظام اسلامی کشورمان بر مبنای مردم سالاری شکل گرفته است، گفت: در کدام مملکت چنین چیزی وجود دارد، مردم سالاری یعنی صاحبان انقلاب، شهید داده اند و همیشه در صحنه هستند.
وی با بیان اینکه رهبری فرمودند دشمنان با ایران مشکل دارند و جمهوری اسلامی بهانه ای بیش نیست، خاطرنشان کرد:دشمنان نمی توانند به ایرانی قوی و مقتدر غلبه کنند، جوانان بدانند بیش از ۲۰ سال پیش آمریکا به افغانستان و عراق با هدف برقراری دموکراسی، آزادی و نجات مردم حمله کرد اما نتیجه ای جزو ویرانی به دنبال نداشت.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان تاکید کرد: کسانی که ما را تهدید می کنند، بدانند اگر از اقدام نظامی نتیجه می گرفتند یک ساعت هم معطل نمی کردند، اما اکنون موشکهای ساخت کشور در مدت هفت دقیقه خود را از قم تا تل آویو می رساند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.