معاون برق و انرژی وزیر نیرو از وارد مدار شدن پروژه پست ۲۳۰ کیلوولت مشگین‌شهر تا پایان امسال خبرداد.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو: پروژه پست ۲۳۰ کیلوولت مشگین‌شهر تا پایان امسال وارد مدار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین دکتر همایون حائری روز جمعه در بازدید از پروژه پست ۲۳۰ کیلوولت مشگین‌شهر گفت: با همت همکاران برق منطقه‌ای آذربایجان کار پروژه پست ۲۳۰ کیلوولت مشگین‌شهر به خوبی پیشرفت کرده ، دو ترانس ۴۰ مگاولت آمپر نصب شده و سیم‌کشی شبکه هم در حال انجام است.

وی ادامه داد: تا پایان امسال اولین پست ۲۳۰ کیلوولت مشگین‌شهر وارد مدار می‌شود که تاثیر شایانی در تامین برق صنایع ، کشاورزی و نیز تامین برق منطقه خواهد داشت.

وی در زمینه نیروگاه زئوترمال مشگین‌شهر نیز گفت: در سایه پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده این پروژه قرار بود اوایل امسال داخل مدار بیایید ولی با توجه به تجهیزاتی که برای شستشوی مجدد چاه و تامین سایر تجهیزات و از بین بردن رسوبات نیاز بود ، بزودی این تجهیزات در منطقه مستقر می‌شود و این پروژه را تا سه ماه اول سال آینده برق‌دار خواهیم کرد.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی نیز د این بازدید گفت: با راه‌اندازی پست ۲۳۰ کیلوولت مشگین‌شهر برق مورد نیاز صنایع ، بخش کشاورزی ، معادن و حوزه اقتصاد شهرستان تا ۳۰ تا ۴۰ سال آینده تامین و تضمین خواهد شد.

محمود عباس‌زاده ادامه داد: راه‌اندازی نیروگاه ژئوترمال مشگین‌شهر که از ۲۰ سال گذشته معوق مانده بود با جدیت پیگیری شده ، تجهیزات سنگین لازم از جنوب کشور برای شستشوی رسوبات این چاه‌ها که بیش از دو هزار متر عمق دارند ، بار شده است.

وی اظهارامیدواری کرد بر اساس قولی که به مردم داده شده تا اسفندماه امسال ۵ مگاوات وارد مدار شده و محقق شود

وی در زمینه تبدیل تمام سیم‌های مسی شهرستان مشگین‌شهر به کابل‌های خودنگهدار نیز گفت: این پروژه در شهرهای مشگین‌شهر به پایان ررسیده و در روستاهای بزرگ نیز آغاز شده است.

وی برنامه اولویت‌دار دیگر را طرح جامع روشنایی شهرستان مشگین‌شهر دانست و افزود: با توجه به توریستی بودن منطقه و لزوم اجرای آن در محورهای منتهی به مراکز گردشگری سرعت قابل قبولی خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.