مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی از وجود ۵ هزار و ۹۶۰ خانه خالی در این استان خبر داد و گفت: مجموع مالیات تشخیصی برای این تعداد که متعلق به ۴هزار و ۹۷۹ نفر است، ۷۹ میلیارد تومان است. 

۵ هزار و ۹۶۰ خانه خالی در خراسان رضوی مشمول مالیات هستند/ ۷ نفر مالیات بر خانه خالی پرداخت کردند

احمد مدبرنیا در گفتگو با خبرنگار قدس خراسان آنلاین، در خصوص اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی در خراسان رضوی اظهار کرد: اولین آماری که اداره کل راه و شهرسازی در ابتدای سال به ما اعلام کرد ۶ هزار و ۴۶۷ خانه خالی بود که پس از ثبت اعتراضات توسط مالکان و اصلاحات مربوطه، در مهر ماه آمار اعلامی به ۵ هزار و ۹۶۰ مورد رسید.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی با بیان اینکه این تعداد خانه متعلق به ۴هزار و ۹۷۹ نفر است، تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد این آمار مربوط به شهر مشهد است.

وی با اشاره به شناسایی ۵۱۵ هزار و ۵۰۰ خانه خالی در کل کشور، افزود: پراکندگی خانه‌های خالی مشهد در همه نقاط شهر وجود دارد و اینطور نیست که اعلام کنیم فراوانی خانه‌های خالی در منطقه خاصی بیشتر است.

مدبرنیا گفت: به مجموع خانه‌های خالی در خراسان رضوی( ۵ هزار و ۹۶۰ مورد) مبلغ ۷۹ میلیارد تومان مالیات تعلق می‌گیرد؛ تا الان فقط ۷ مورد پرداخت انجام داده‌اند که در کل مبلغ آن ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی عنوان کرد: با توجه به اینکه آمار اصلاحی به تازگی(در مهرماه) به ما اعلام شده برگه‌های تشخیص مالیات را به مودیان اعلام میکنیم و در صورتی که توجه نکردند مرحله بعد عملیات اجرایی صورت می‌گیرد.

وی متذکر شد: بر اساس ماده ۲۱۸ مالیاتهای مستقیم اگر فردی بدهی مالیاتی داشته باشد و پرونده به قسمت اجراییات ارجاع شده باشد، ممنوع الخروج می‌شود و حسابهای بانکی و اموال وی نیز توقیف خواهد شد.

انتهای پیام/

گفتگو: معصومه مومنیان

منبع: قدس آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.