وزیر آموزش و پرورش درباره مشکل عدم پرداخت حقوق فرهنگیان خارج از کشور گفت: مبلغ ریالی حقوق فرهنگیان خارج از کشور به حساب بانک ملی واریز شده و تنها مشکل در نقل و انتقال است که به زودی حل می‌شود.

مشکل حقوق فرهنگیان خارج از کشور حل می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی در حاشیه اولین همایش سراسری توسعه آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش گفت: با دستور رییس جمهور مقرر شده وزیر اقتصاد به زودی مشکل مربوط به دیرکرد در پرداخت حقوق فرهنگیان خارج از کشور را حل کند.

وی افزود: این مشکل از سوی آموزش و پرورش نبوده و مبلغ ریالی آن از همان ابتدای تابستان به حساب بانک ملی واریز شده است و مشکلی که برای این فرهنگیان پیش آمده به علت نقل و انتقال بوده که به زودی رفع می‌شود.

هیچ مشکلی در خصوص پرداخت حقوق معلمان قرآنی نداریم

وزیر آموزش و پرورش در خصوص پرداخت نشدن بخشی از حقوق معلمان قرآنی نیز گفت: آموزش و پرورش هیچ مشکلی در خصوص پرداخت حق الزحمه معلمان قرآنی ندارد و تنها در برخی از شهرستان‌ها اضافه کار مربوط به کلاس‌های قرآنی به صورت جداگانه از سایر اضافه کارها پرداخت شده بود که نباید این گونه می‌شد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش هیچگونه گیری در خصوص پرداخت حقوق معلمان قرآنی ندارد و تنها مشکلی که وجود دارد در برخی از جاها بیش از سهمیه نیرو داریم.

حاجی بابایی تصریح کرد: علاوه بر مدارس قرآنی که در فوق برنامه‌ها فعالیت می‌کنند، هفت هزار کلاس درس نیز در نوبت صبح با مجوز وزارت آموزش و پرورش دایر هستند.

هیچ گونه مشکلی برای ادامه تحصیل و جذب دانشجویان تربیت معلم وجود ندارد

وی درباره مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در خصوص تعهد خدمت دانشجویان تربیت معلم ورودی 88 نیز گفت: از اول مهر این دانشجویان باید در کلاس‌ها حاضر می‌شدند و در حال حاضر نیز هیچ گونه مشکلی برای ادامه تحصیل و جذب آنها وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از آنها از جزئیات این مصوبه اطلاعی ندارند، پاسخ داد: این دانشجویان بهتر از من و شما اطلاعات مربوطه را می‌دانند، لذا باید به کارگزینی مراجعه کرده و در کلاس‌ها حاضر باشند و کسانی هم که مشکلاتی در این رابطه دارند به صورت حضوری به وزارتخانه مراجعه کنند.

حاجی بابایی گفت: بر اساس قانون افرادی که در مقطع فوق دیپلم فارغ‌التحصیل شده‌اند، بر اساس قانون سه سال باید در آموزش و پرورش خدمت کرده سپس ادامه تحصیل دهند، در غیر این صورت امکان استخدام آنها وجود ندارد، لذا این دانشجویان باید برای تعهد خدمت به کارگزینی مراجعه کنند؛ هر چند که آموزش و پرورش قبل از اعلام قانون نیز عنوان کرده بود این دانشجویان می‌توانند در کلاس‌های دانشگاه حضور داشته باشند.

حاجی بابایی درباره اعتبار 31 میلیارد تومانی تجهیزات هنرستان‌ها نیز گفت: این اعتبار برای دومین سال متوالی در ردیف جداگانه‌ای دیده شده که تا کنون تخصیص پیدا نکرده و امیدوار هستیم گشایش اعتبارات تجهیزات هنرستانی به زودی انجام شود.

وی تاکید کرد: یکی از مباحثی که در هنرستان‌ها با آن مواجهیم این است که به علت توسعه هنرستان‌ها در حال مواجه شدن با کمبود نیرو هستیم که به نظر می‌رسد دانشگاه شهید رجایی در کوتاه مدت نمی‌تواند جوابگوی تامین نیروها باشد، بنابراین باید کار اساسی در خصوص جذب نیرو برای هنرستان‌ها صورت بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال ایسنا، درباره اینکه آیا با اتمام دولت دهم و تغییر دولت برنامه جذب مهندسان برای هنرستان‌ها همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند یا خیر؟ پاسخ داد: قانون توسعه هنرستان‌ها یکی از بخشهای مهم سند تحول بنیادین است، لذا طبق برنامه باید آن را اجرا کرد.

وی همچنین عنوان کرد: در راستای توسعه هنرستان‌ها برای ایران 1404 باید 70 درصد از دانش آموزان متوسطه را به هنرستان‌ها سوق بدهیم.

تمایلی برای تصمیم‌گیری درباره موضع موبایل دانش‌آموزی نداریم

حاجی بابایی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تصمیم گیری درباره موبایل دانش آموزی که اخیرا مطرح شده بود نیز گفت:‌ هیچگونه تصمیمی در این باره اتخاذ نکرده‌ایم و تمایلی هم برای تصمیم گیری در این باره نداریم.

وی درباره پرداخت قبض آب، برق و گاز مدارس نیز گفت: تا زمانی که آموزش و پرورش سرانه آب، برق و گاز مدارس را پرداخت نکند، مدارس با قطعی آب و برق و گاز مواجه نمی‌شوند و با صحبت‌هایی که با وزارت نیرو و نفت صورت گرفته، مشکلی در این خصوص برای مدارس ایجاد نمی‌شود.

حاجی بابایی همچنین درباره دریافت کمک هزینه تحت عنوان پرداخت پول آب، برق و گاز از اولیا نیز گفت: مدیران مدارس چنین حقی ندارند و نباید تحت این عنوان از اولیا و دانش آموزان مبالغی را دریافت کنند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.