سرپرست اداره حفاظت محیط زیست تایباد گفت: ۱۵ نفر به عنوان متخلف زیست‌محیطی در این شهرستان به مراجع قضایی و دادگاه معرفی شدند.

معرفی ۱۵ نفر متخلف زیست‌محیطی به مراجع قضایی در تایباد

به گزارش قدس خراسان آنلاین، یوسف اربابی اظهار کرد: طی گشت های مشترک محیط زیست و جهاد کشاورزی تایباد درخصوص جمع آوری به موقع پلاستیک های کشاورزی در کشتزارها، تعداد ۱۵ کشاورز به عنوان متخلف زیست‌محیطی شناسایی و به مراجع قضایی دادگاه معرفی شدند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست تایباد افزود: طبق ماده ۹ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، اقدام به هر عملی که باعث آلودگی محیط زیست را شود، ممنوع است و همه کشاورزان بایستی پلاستیک و ضایعات آن را از مزارع خود جمع آوری کنند.

وی گفت: این تعداد از خاطیان به دنبال پنج گشت مشترک در بازه شهریورماه تا کنون، شناسایی و معرفی شدند که عمده آنها در دشت های کرات، مشهدریزه و چهاربرجی بوده اند.

اربابی بیان کرد: بهره‌ گیری از پلاستیک در کشت محصولات جالیزی، در کنار برخی منفعت‌ ها به معضلی جدی برای محیط زیست و کشاورزی نیز تبدیل شده که در سال‌ های اخیر در مزارع رواج یافته است.

وی ادامه داد: کشاورزان غیر بومی پس از برداشت محصول، نایلون‌ها و دیگر ضایعات را در زمین کشاورزی رها کرده که پلاستیک ‌های باقیمانده با وزش باد به زمین‌های دیگر نیز پراکنده می شود.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست تایباد تاکید کرد: پلاستیک به دلیل تجزیه‌ناپذیری در طیبعت و خاک باقی می ماند و برای محیط زیست و گونه های جانوری و گیاهی زیان‌آور است.

وی در آخر تصریح کرد: باقی ماندن نایلون ها و پسماندهای پلاستیکی در کشتزارها آسیبش به خود جامعه و تغذیه مردم بازمی گردد؛ بنابراین کشاورزانی که نسبت به جمع ‌آوری ضایعات پلاستیکی از مزارع اقدام نکنند به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.