سقف تعهدات بیمه تکمیلی جدید بازنشستگان تأمین اجتماعی برای امسال تعیین شده و به ۷۵ میلیون تومان افزایش یافت.

سقف تعهدات بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی به ۷۵ میلیون تومان رسید

به گزارش قدس آنلاین، فراتی مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی از اول آذر با بیمه آتیه سازان منعقد شد و طبق آن حق بیمه از ۹۱ هزار تومان به ۲۰۵ هزار تومان افزایش یافت و بر همین اساس اعمال جراحی به سقف ۷۵ میلیون تومان رسید در حالی که پارسال این میزان ۴۵ میلیون تومان بود.

او افزود: پیگیری‌های لازم از سوی کانون‌ها در حال انجام است و امیدواریم سازمان تأمین اجتماعی ۵۰ درصد سهم حق بیمه تکمیلی بازنشستگان را پرداخت کند.

فراتی بیان کرد: پارسال از ۹۱ هزار تومان حق بیمه تکمیلی ۴۵ هزار تومان را تأمین اجتماعی تقبل می‌کرد.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: در بیمه تکمیلی امسال سقف اعمال جراحی سرطان، مغز و اعصاب، نخاع، قلب، پیوند کلیه، ریه، مغز استخوان، دیالیز، خدمات بیماری کرونا، کلیه آزمایشات مرتبط با بیماران خاص و صعب العلاج و ... به ۷۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

او عنوان کرد: همچنین هزینه بستری عمومی و اعمال جراحی به شرط بستری در بیمارستان و مراکز جراحی محدود با بیش از ۶ ساعت بستری در بخش غیر اورژانس به ۳۵ میلیون تومان رسیده است.

فراتی تصریح کرد: تعهد پرداخت بیمه تکمیلی در خدمات پاراکلینیکی و خدمات تشخیصی، درمانی، سرپایی مانند انواع آنژیوگرافی و سیتی آنژیوگرافی، انواع اسکن سه بعدی دندان، ماموگرافی، پزشکی هسته‌ای، نوار قلب، عضله و ... به ۵ میلیون تومان رسیده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی اظهار کرد: همچنین خدمات تشخیصی درمانی و سرپایی مانند جبران هزینه‌های جراحی مجاز سرپایی بدون بستری مانند بخیه، رادیوتراپی، تخلیه کیست و لیزردرمانی در موارد غیرزیبایی و هزینه‌های مربوط به جراحی‌های سرپایی مانند شکستگی، دررفتگی، گچ گیری و ... به ۳ میلیون تومان افزایش یافته است.

او گفت: هزینه‌های آزمایشگاهی و پاتولوژی به یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و هزینه رفع عیوب انکساری چشم ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای یک چشم و ۹ میلیون تومان برای هر دو چشم در نظر گرفته شده است.

فراتی بیان کرد: برای پوشش هزینه‌های درمان بیماران خاص و صعب العلاج نیز مانند تومورهای بدخیم سرطانی، شیمی درمانی، تأمین هزینه داروهای اختصاصی درمان و داروهای جانبی، تالاسمی، هموفیلی، دیالیز و ... به ۲۵ میلیون تومان رسیده و همچنین برای انتقال بیماران با آمبولانس در داخل شهر یک میلیون تومان و بین شهری نیز دو میلیون تومان اختصاص یافته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.