مدیر عامل شرکت فولاد سنگان خراسان گفت: نخستین سیستم مکانیزه انباشت باطله خشک سنگ آهن کشور با جدیدترین فناوریهای روز جهان با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال به تازگی توسط متخصصان این شرکت راه‌اندازی شده است.

نخستین سیستم مکانیزه باطله سنگ‌آهن کشور در شرکت سنگان خواف راه‌اندازی شد

به گزارش قدس خراسان آنلاین، علی امرایی اظهار کرد: سیستم مکانیزه باطله سنگ آهن از طرحهای بی نظیر در سطح کشور و کم‌ نظیر در جهان است که با راه‌اندازی آن کشور ما به عنوان یکی از سه کشورر دارای این فناوری شاخص در جهان قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت فولاد سنگان خراسان گفت: نخستین سیستم مکانیزه انباشت باطله خشک سنگ آهن کشور با جدیدترین فناوریهای روز جهان با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال به تازگی توسط متخصصان این شرکت راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: سیستم مزبور پیش از این تنها در کشورهای برزیل و استرالیا اجرا شده بود که شرکت فولاد سنگان با تلاش متخصصان بومی و توان داخلی توانست به این فناوری مهم دست یابد.

امرایی گفت: سیستم مکانیزه جمع آوری باطله خشک سنگ آهن از نیازهای مهم در شرکتهای گندله سازی و کنسانتره سازی معدنی در جهت حفاظت و جلوگیری از آلودگی محیط زیست است و با تولید آن یکی از دغدغه های مهم در این زمینه کاهش می یابد.

مدیر عامل شرکت فولاد سنگان خراسان بیان کرد: تا قبل از این جمع آوری و انباشت باطله خشک سنگ آهن در شرکت فولاد سنگان خراسان فاقد سیستم مکانیزه بود که با تولید این سیستم مشکلات زیست محیطی ناشی از آن تا میزان قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در راستای بومی سازی دانش و تولیدات صنعتی معادن در کشور یک هزار و ۶۱۰ قطعه صنعتی در این زمینه طی ۲ سال گذشته توسط متخصصان داخلی شرکت فولاد سنگان خراسان تولید شد.

مدیر عامل شرکت فولاد سنگان خراسان افزود: این شرکت طی سالهای گذشته در مجموع ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه طرحهای فولادی در زمینه های تولید کنسانتره، گندله، سنگ آهن، آهن اسفنجی و احداث نیروگاه بادی در بخش سنگان شهرستان خواف سرمایه گذاری کرده است.

امرایی افزود: افزون بر ۷۵ درصد از مجموع ۲ هزار و ۲۰۰ نفر شاغل به کار در شرکت فولاد سنگان را نیروهای بومی تشکیل می دهند و با اجرای طرحهای توسعه ای این شرکت حدود ۲ هزار نفر دیگر در آینده نزدیک به کارگران و متخصصان این شرکت افزوده می شوند.

وی احداث نیروگاههای بادی با توان تولید ۲۰۰ مگاوات و نخستین پردیس صنایع معدنی دانش بنیان خراسان رضوی و صندوق حمایت از شرکتهای دانش بنیان در منطقه سنگان شهرستان خواف را از جمله فعالیتهای در دست انجام شرکت فولاد سنگان خراسان طی سالجاری برشمرد.

سنگ آهن ماده اولیه تولید فولاد است که پس از تبدیل به کنسانتره و سپس گندله به فولاد تبدیل می‌شود.

گندله از کنسانتره سنگ آهن به صورت گلوله کردن و پختن تولید می‌شود و به عنوان ماده اولیه در کوره احیای مستقیم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

گندله گلوله‌های تولید شده از نرمه سنگ آهن و سایر مواد افزودنی است که نخست خام و سپس پخته شده و سخت می‌شود و برای احیا به روش سنتی تولید آهن در کوره بلند یا روش‌های متعدد احیای مستقیم به کار می‌رود.

شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان رضوی به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه فولاد مبارکه اصفهان در منطقه سنگان شهرستان خواف فعال است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.