لوئیس کاسترو مربی پرتغالی تاکتیک تیم ملی این کشور را زیر سوال برد و در عوض از عملکرد مراکز تمجید کرد.

پرتغال تیم هرج و مرج و احساسات!

به گزارش قدس آنلاین، تیم ملی پرتغال شب گذشته با قبول یک شکست ناباورانه برابر مراکش از صعود به جمع چهار تیم نهایی رقابت های جام جهانی قطر بازماند تا این تیم آفریقایی یک شگفتی دیگر را در دوحه رقم زده باشد.

لوئیس کاسترو، مربی پرتغالی بوتافوگو، مفسر اسپورتو برزیل در جام جهانی، شکست پرتغال مقابل مراکش و در نتیجه حذف این تیم از مسابقات را تحلیل کرد. او گفت:" ما باید بازی را به دو بخش مجزا تقسیم کنیم. نیمه اولی که در آن پرتغال با تسلط بر بازی، همیشه روند بسیار کندی داشت... در طول بازی همیشه قابل پیش بینی بود. در واقع همیشه آنچه را که قرار بود انجام دهد را نشان می داد. در حقیقت به مراکش اجازه داد تا مطابق آنچه می خواهد انجام دهد، کار خود را تنظیم کند. پرتغال هیچ مشکلی برای مراکش ایجاد نکرد.

در نیمه دوم تیم بیشتر با قلب خود بازی کرد و ما شاهد یک هرج و مرج بودیم که اصولاً در بعضی تیم ها به شکل لحظه ای اتفاق می‌افتد اما این مسئله در پرتغال طولانی تر بوده است. یک سری احساسات که البته هیچ فایده ای هم نداشت."

پرتغال تیم هرج و مرج و احساسات!

کاسترو در ادامه به تمجید از مراکش پرداخت و گفت: "ما نباید بگویم که به این دلایل حق پرتغال بود که ببازد، بلکه شایستگی مراکش بود. فوتبال در مراکش بر اساس ایده ای از بازی است که ما معمولاً آن را دوست نداریم، اما برای من هنر دفاع به همان اندازه هنر حمله است و چندین برابر حتی پیچیده تر. برای دفاع با یازده نفر باید هماهنگی بالایی داشته باشید، در حمله یک بازیکن می تواند مشکل یک بازی را حل کند. مراکش این را نشان می دهد، اما خیلی بیشتر. این نشان می دهد مسئله ذهنی مهمترین چیز در یک مسابقه فوتبال محسوب می شود.

صحبت از تکنیک، تاکتیک، جنبه فیزیکی است، اما جنبه ذهنی تعیین کننده ترین است و مراکش به دنیای فوتبال درسی داده است. وقتی مصمم باشیم و به کاری که انجام می‌دهیم ایمان داشته باشیم، همه چیز می‌تواند واقعاً درست شود."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.