۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
کد خبر: 836223

در حال حاضر سفرهای زیادی به اقصا نقاط دنیا انجام می ‌شود که اولین قدم برای انجام سفر، خرید بلیط هواپیما به شمار می ‌آید. بلیط ‌های متفاوتی در زمینه حمل و نقل هوایی وجود دارند که مهم ترین آن‌ ها بلیط سیستمی و چارتر است

فرق بلیط سیستمی و چارتر چیست؟

به گزارش قدس آنلاین در حال حاضر سفرهای زیادی به اقصا نقاط دنیا انجام می ‌شود که اولین قدم برای انجام سفر، خرید بلیط هواپیما به شمار می ‌آید. بلیط ‌های متفاوتی در زمینه حمل و نقل هوایی وجود دارند که مهم ترین آن‌ ها بلیط سیستمی و چارتر است، اما فرق بلیط سیستمی و چارتر در چیست؟ داشتن اطلاعات کافی در رابطه با تفاوت بلیط‌ های سیستمی و چارتر می ‌تواند ما را در انتخاب صحیح و مناسب ‌تر راهنمایی کند.

بلیط سیستمی

بلیط‌ های سیستمی از نظر قیمتی کاملاً یکسان هستند. در واقع تفاوتی ندارد که شما این نوع بلیط ‌ها را از آژانس هواپیمایی خریداری می‌ کنید یا مستقیماً اقدام به خرید می ‌نمایید، قیمت بلیط سیستمی بر اساس قیمت مصوب شرکت های هواپیمایی مشخص خواهد شد. مزیت ‌های بسیار زیادی خرید بلیط سیستمی دارد که از مهم ترین آن ‌ها می ‌توان به قابل استرداد بودن آن‌ اشاره کرد. لحظه آخر با یک دهه سابقه فعالیت در زمینه خدمات گردشگری این امکان را برای مسافرین فراهم نموده تا با مقایسه آنلاین قیمت بلیط از آژانس‌های مختلف خریدی مطمئن داشته باشید.

یکی دیگر از مهم ترین مزیت ‌های استفاده از بلیط سیستمی برای سفر این است که قیمت این نوع بلیط بر اساس افراد بزرگسال و افراد مسن و همچنین کودکان متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال افراد کم سن و سال در مقایسه با افراد بزرگسال هزینه کمتری را بابت تهیه بلیط می ‌پردازند. بنا به توضیح بالا در صورتی که قصد انجام سفر به صورت خانوادگی را داشتید می ‌توانید از بلیط سیستمی استفاده کنید و از این مزیت آن بهره ‌مند شوید.

فرق بلیط سیستمی و چارتر1

مهم ترین مزیت ‌های خرید بلیط سیستمی هواپیما

بلیط سیستمی در تمامی ایام سال همچنین در روزهای مهم سال مانند لوسیزن همیشه در دسترس است و به سادگی می ‌توانید این بلیط را تهیه کنید. توجه داشته باشید از مهم ترین مزیت ‌های تهیه بلیط سیستمی این است که قوانین کنسلی بلیط در مقایسه با بلیط چارتری بسیار بهتر است. معمولاً آژانس هواپیمایی پس از کسر مقدار مشخصی از هزینه، الباقی هزینه را در این بلیط به مسافر پرداخت می ‌کند. البته در نظر داشته باشید میزان مبلغی که در بلیط سیستمی به مسافر عودت داده می ‌شود در ایرلاین‌ های مختلف کاملاً متفاوت است. لذا لازم است پیش از تهیه بلیط سیستمی از قوانین ایرلاین مربوطه در رابطه با کنسلی بلیط آگاهی داشته باشید.

بلیط چارتری

در صورتی که به دنبال یک بلیط ارزان و لحظه آخری هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از بلیط چارتری است. نکته مهم و حائز اهمیت در رابطه با بلیط چارتر این است که قیمت این بلیط همیشه در حال تغییر بوده و مزیت آن در مقایسه با بلیط سیستمی ارزان بودن آن است. بسیاری از آژانس ‌های مسافرتی، صندلی‌ های یک هواپیما یا بخشی از آن را برای یک مدت مشخص به عنوان پیش خرید رزرو می ‌کنند. در این صورت قیمت بلیط را آژانس ‌های هواپیمایی مشخص می ‌نماید.

مهم ترین سؤالی که در رابطه با هزینه این بلیط ‌ها وجود دارد این است که تفاوت قیمت در بلیط چارتری بابت چیست؟ در حقیقت تغییر قیمت بلیط چارتری به میزان تقاضای مسافران بستگی دارد در زمان‌ هایی که تقاضای مسافران برای سفر زیاد باشد قیمت بلیط افزایش پیدا خواهد کرد و در صورتی که تقاضا کاهش یابد بر اساس آن قیمت نیز کاهش پیدا خواهد کرد. به عنوان مثال در فصل‌ های کم گردش و لوسیزن قیمت بلیط چارتری در مقایسه با بلیت سیستمی بسیار پایین ‌تر است.

از دیگر مزیت ‌های بلیط چارتری لحظه آخر قیمت پایین بلیط در زمان‌ های نزدیک پرواز است اما از معایب خرید بلیط چارتری امکان عدم لغو بلیط است به این صورت که امکان لغو بلیط به هیچ عنوان وجود ندارد. همچنین در مقایسه با بلیط سیستمی این بلیط برای تمامی افراد یکسان است و سن افراد تأثیری در قیمت بلیط ندارد اما به طور کلی قیمت بسیار پایین تری نسب به سیستمی دارد.

تفاوت بلیط سیستمی و چارتر

مزیت‌ های خرید بلیط هواپیمای چارتری

زمانی که فرق بلیط سیستمی و چارتری را متوجه می ‌شوید راحت‌ تر می ‌توانید بر اساس نیاز خود بهترین بلیط را تهیه کنید. بر همین اساس در صورتی که اهل سفر کردن هستید خرید بلیط چارتری یک گزینه بسیار مناسب به شمار می ‌آید چرا که با خرید بلیط هواپیما چارتری و بلیط لحظه آخر به میزان بسیار قابل توجهی در هزینه ‌ها صرفه ‌جویی می شود.

همان طور که در قسمت بالا نیز اشاره کردیم بلیط چارتری بنا به تعداد صندلی ‌هایی بوده که آژانس هواپیمایی به عنوان پیش خرید آن ‌ها را رزرو کرده است و با قیمت بسیار پایین ‌تر به دست مسافران می ‌رساند به دلیل اینکه این صندلی ‌ها از پیش خریداری شده‌ اند حتماً باید بلیط‌ های آن‌ ها به فروش برسد. لذا در صورتی که زمان سفر و پرواز نزدیک می‌ شویم در صورت عدم تکمیل ظرفیت، قیمت ‌های بلیط چارتری به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می ‌کند که این موضوع زمینه ‌ساز کاهش قیمت بلیط هواپیما است.

مهم ترین تفاوت ‌های قیمت بلیط چارتری با بلیط سیستمی

بلیط ‌های سیستمی از خرداد ماه امسال آزادسازی شده‌ اند و برای قیمت بلیط ‌ها یک قیمت حداقلی و حداکثری مشخص شد. در واقع آژانس‌ های هواپیمایی با در نظر گرفتن کلاس پرواز و همچنین خدمات ارائه شده می ‌توانند تا ۳۰ درصد نرخ مصوب اقدام به فروش بلیط سیستمی کنند. بنابراین قیمت بلیط سیستمی کاملاً مشخص می‌ شود اما قیمت بلیط چارتری را تنها آژانس ‌های مسافرتی مشخص می ‌کنند که با در نظر گرفتن شرایط، شاهد تفاوت قیمت در این نوع از بلیط ‌ها هستیم.

کلام پایانی

در صورتی که به دنبال یک سفر مقرون به صرفه‌ تر هستید می ‌توانید از بلیط چارتری استفاده کنید. در واقع فرق بلیط سیستمی و چارتری و مزایا و معایب هر کدام باعث می‌ شود تا شرایط کلی و هدف خود را از سفر مشخص کنید و سپس اقدام به خرید نمایید. مهم ترین تفاوت بلیط ‌های سیستمی و چارتری در قیمت آن ها است. در بلیط‌ های چارتری امکان خرید بلیط لحظه آخر وجود دارد و قیمت را آژانس ‌های هواپیمایی مشخص می ‌کنند اما بلیط سیستمی به واسطه ایرلاین مربوطه قیمت ‌گذاری می ‌شود و همیشه دارای یک قیمت ثابت است. همچنین امکان لغو بلیط سیستمی وجود دارد. در بلیط سیستمی پس از کسر مقدار مشخصی از هزینه بلیط به عنوان جریمه، مابقی هزینه به مسافر بازگردانده خواهد شد اما در بلیط چارتری در صورت، لغو هزینه ‌ای به مسافر تعلق نمی ‌گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.