سنای آمریکا لین تریسی را به عنوان سفیر جدید این کشور در روسیه تایید کرد.

سنای آمریکا سفیر جدید بایدن در روسیه را تایید کرد

به گزارش قدس آنلاین، سنای آمریکا روز چهارشنبه لین تریسی، گزینه جو بایدن به عنوان سفیر آمریکا در روسیه را تایید کرد؛ ساعاتی پیش از آن که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در زمان جنگ سخنرانی مشترکی در کنگره داشته باشد.

به گزارش رویترز، تریسی، دیپلمات حرفه‌ای و سفیر فعلی در ارمنستان، اولین زنی خواهد بود که به عنوان سفیر آمریکا در روسیه خدمت می‌کند. مشخص نیست که او چه زمانی این پست را بر عهده می‌گیرد، زیرا روسیه باید با پذیرش او موافقت کند.

سناتور باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا با اشاره به اینکه سیصدمین روز از جنگ روسیه علیه اوکراین است، گفت: «آمریکا به یک سفیر برای نمایندگی ما در مسکو نیاز دارد.» او خواستار حمایت از تریسی شد.

تریسی با نتیجه قاطع ۹۳-۲ تایید شد. دو رای منفی از سوی سناتورهای جمهوری خواه رند پل و مایک لی به دست آمد.

در حالی که اوکراین در جنگ با نیروهای روسی است، واشنگتن به طور مداوم تسلیحات و کمک‌های اقتصادی به دولت زلنسکی ارسال کرده است.

بایدن نامزدی تریسی را در سپتامبر اعلام کرد؛ هفته‌ها پس از کناره‌گیری جان سالیوان که از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور سابق جمهوری‌خواه منصوب شده بود. در حمله فوریه روسیه به اوکراین، روابط دو کشور چنان به تیرگی گرایید که از زمان جنگ سرد تاکنون دیده نشده بود.

هفته گذشته ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: اظهارات تریسی در رسانه‌ها و کمیته روابط خارجی نشان می‌دهد که او تحریم‌های شدیدتر علیه مسکو را راه پیش رو در روابط دو جانبه می‌داند. او گفت که تریسی همچنین به نیاز به تماس با مخالفان و جامعه مدنی اشاره کرده است.

مسکو یک سفیر در واشنگتن به نام آناتولی آنتونوف دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.