نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که بانک مرکزی اتحادیه اروپا خیلی دیر اقدام به بالا بردن نرخ بهره کرده و اینکه تورم در آلمان همچنان بالا باقی خواهد ماند.

مردم آلمان منتظر کم‌شدن تورم و کاهش قیمت‌ها نباشند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، فدراسیون صنایع آلمان براساس یک تحقیق انجام شده اعلام کرد که مردم این کشور نباید انتظار کندتر شدن روند افزایش قیمت‌ها در این کشور را در ماه‌های آینده داشته باشند.

این گزارش نشان می‌دهد که احتمالاً در سال 2023 نرخ تورم در آلمان بالا باقی خواهد ماند و بعید است بانک مرکزی اروپا بتواند نرخ تورم را تا پیش از سال 2025 به رقم مطلوب 2 درصدی خود برساند.

مردم آلمان منتظر کم‌شدن تورم و کاهش قیمت‌ها نباشند

زیگفرید راسورم، دبیر فدراسیون صنایع آلمان، می‌گوید: به احتمال زیاد روند بازگشت تورم به نرخ مطلوب بانک مرکزی اتحادیه اروپا بیشتر از آنچه انتظار می‌رفت طول خواهد کشید و اگر سیاست‌های پولی بتوانند موثر واقع شوند باز هم تا قبل از سال 2025 این اتفاق رخ نخواهد داد.

وی تأکید کرد که اجرای اقدامات بیشتر از سوی بانک مرکزی اروپا برای پایین آوردن تورم باعث می‌شود شاهد کاهش بیشتر سرمایه‌گذاری‌ها باشیم.

پیتر آدریان، دبیر انجمن اتاق‌های بازرگانی و صنعت آلمان، معتقد است که بانک مرکزی اتحادیه اروپا خیلی دیر نرخ بهره را افزایش داد و این بدان معنا است که حالا باید با سرعت بیشتری بهره را بالا ببرد. این مسئله موجب می‌شود که تأمین مالی برای شرکت‌ها سخت‌تر شده و در کنار آن شاهد بالا رفتن هزینه‌ها برای فعالیت‌های تجاری باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.