استاندار ایلام با بیان اینکه استان یکی از قطب‌های تولید گوشت قرمز و مرغ کشور است، گفت: زمینه صادرات ظرفیت مازاد تولید این محصولات با توجه به همجواری با کشور عراق، با هدف ارزآوری و در راستای حمایت از تولید ملی و تولیدکنندگان فراهم شود.

ارزآوری از طریق صادرات مرغ و گوشت مازاد ایلام امکان پذیر است

به گزارش قدس آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، حسن بهرام نیا روز چهارشنبه در نشست با رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی‌ با هدف بررسی و پیگیری مصوبات سفر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به استان ایلام اظهار داشت: استان ایلام پتانسیل‌های مطلوبی در حوزه کشاورزی و دامپروری به ویژه تولید گوشت قرمز و مرغ دارد.

وی با اشاره به ضرورت توسعه کشت‌ گلخانه‌ای در استان ایلام، تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی در راستای ایجاد و احداث شهرک‌های گلخانه‌ ای و توزیع اعتبارات در سراسر استان نگاه ویژه و عدالت محورانه‌ای داشته باشد.

بهرام نیا ادامه داد: حمایت، توسعه و ایجاد مجتمع های گلخانه ای باتوجه به ویژگی های این پروژه ها، زمینه اشتغال زایی و تولید بیشتر را در سراسر استان را فراهم می کند بنابراین حمایت و افزایش واحدها و مجتمع های گلخانه ای باید به طور ویژه در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی و کمیسیون کشاورزی قرار بگیرد.

وی یادآور شد: بررسی مشکلات، رفع موانع و برنامه‌ریزی برای بهره‌وری حداکثری از ظرفیت‌های حوزه کشاورزی استان، یک ضرورت و به واسطه پیگیری های صورت گرفته مشترک مجمع نمایندگان و مسوولان ایلام اقدامات مطلوبی در راستای توسعه همه جانبه و پایدار استان انجام شده است.

استاندار ایلام اضافه کرد: نگاه مجلس شورای اسلامی و هیات دولت به ایلام نویدبخش آینده روشن برای استان است و با اتحاد و همدلی بیشتر مسوولان بسیاری از مطالبات و دغدغه‌های مردم استان ایلام رفع شود و در گامی مهم با سفر اعضای کمیسیون کشاورزی، مصوبات و تصمیمات راهبردی موثری در راستای تقویت و توسعه کشاورزی استان اتخاذ شد که مسوولان و نمایندگان استان تا اجرای کامل این مصوبه ها را پیگیری کنند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: امروزه در حوزه کشاورزی استان مشکلاتی همچون الگوی کشت و عدم ارائه مشاوره صحیح در این زمینه به کشاورزان مشهود است و به عنوان مثال سد شرف‌ساز در حوزه جغرافیایی استان ایلام قرار دارد اما متاسفانه این دیار از آن حقابه ندارد.

سارا فلاحی با تاکید بر اینکه مصوبات سفر کمیسیون کشاورزی به استان باید اجرایی شود، تاکید کرد: موضوع عدالت در توزیع و جانمایی احداث گلخانه‌ها و جانمایی هایی کارشناسی شده در استان بسیار حائز اهمیت است و در این زمینه مسوولان و متولیان مربوط باید با دقت عمل کنند.

دیگر نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به مشکلات حوزه کشاورزی استان، گفت: مجمع نمایندگان استان با بهره‌گیری از اهرم نظارتی خود همواره پیگیر اجرای مصوبات مرتبط با استان در زمینه‌های مختلف خصوصا کشاورزی است چرا که توجه به حوزه کشاورزی راهگشای بسیاری از امور خواهد بود.

علی اکبر بسطامی تاکید کرد: باید حقابه سدهای استان ایلام از همه سدها در راستای رونق تولیدات کشاورزی و دامی و تسهیل در زندگی به مردم این استان اختصاص یابد.

نماینده مردم دهلران، دره‌شهر، آبدانان و بدره در مجلس نیز با بیان اینکه در سفر کمیسیون کشاورزی به استان احداث ۳۰۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای برای استان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: بر اساس برنامه زمانبندی تدوین شده عملیات احداث ۱۰۰ هکتار از این میزان با توجه به تخصیص اعتبار مورد نیاز تا پایان سال جاری عملیاتی می‌شود.

بهزاد علیزاده تامین اعتبار برای ایستگاه پمپاژ آب در حوزه کشاورزی استان و لایروبی قنات‌ها و اخذ مجوز ۱۰۰ حلقه چاه عمیق و احداث مرکز تحقیقات بلوط را از دیگر مصوبات این سفر عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، استان ایلام روزهای ۱۹ و ۲۰ آذرماه میزبان رییس و اعضای کمیسیون کشاورزی و معاونت های وزارت جهاد کشاورزی بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.