مشاور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این وزارت خانه از تولیدات برتر دانش آموزی در زمینه زندگی نامه و شخصیت شهدا با اعطای جوایز حمایت می کند.

تولیدات دانش آموزی مرتبط با شهدا حمایت می شود

به گزارش قدس خراسان، احمد مقیمی روز سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی گناباد اظهار کرد: باید با برگزاری دوره های آموزشی و تهیه فیلم توسط تلفن همراه و تدوین مطالب نوشتاری برای دانش آموزان زمینه ای فراهم شود که هر دانش آموز راجع به شخصیت و زندگی نامه یک شهید منطقه خود کلیپ تهیه کند.

مشاور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اعلام آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از تولیدات برتر با موضوع آثار و مفاخر شهرستانهای مختلف گفت: علامه بهلول گنابادی یک شخصیت مطرح در سطح ملی و حتی بین المللی است که می توان سرمنشاء تهیه تولیدات فاخر در شهرستان گناباد در کنار سایر مفاخر قرار گیرد.

وی افزایش سرمایه اجتماعی در بخشهای مختلف را رویکرد مهم سیاستهای این وزارتخانه ذکر کرد و اظهار داشت: از طریق افزایش تعامل با مردم و هنرمندان و شنیدن مسائل و مشکلات آنها سعی می شود اعتماد عمومی که به هر حال در جامعه خدشه دار شده است، بهبود یابد.

مقیمی اضافه کرد: مسائل و مشکلات ناشی از اغتشاشات اخیر در سطح کشور ثابت کرد که به دلیل سیاستهای غلط در زمینه های آموزشی و تبلیغی در حوزه مسائل فرهنگی ضعیف عمل کردیم و و دشمنان از رسانه های وابسته به خود برای ضربه زدن به هویت و شخصیت جوانان و نوجوانان حداکثر استفاده را کردند.

مشاور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ۲ سال درگیر بیماری همه گیر کرونا بودیم ولی برای پسا کرونا خود را آماده نکرده بودیم، گفت: نوجوانان ، جوانان، دانش آموزان و دانشجویان در ۲ سال گذشته به دلیل افزایش ارتباط با فضای مجازی بسیار تحت تاثیر تبعات منفی این فضا قرار گرفتند و مسائلی مانند لذت و جذابیت و برخی منافع ناشی از کارهای تبلیغی باعث شده که شخصیت و هویت آنان به نوعی آمیخته با این بخش شود.

وی تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص استفاده از ظرفیتهای مختلف برای جهاد تبیین در جامعه و بهره گیری از پتانسیل دهه هشتادی ها و نودی ها برای تحقق تمدن سازی اسلامی را یادآور شد و افزود: باید مفاهیم جهاد تبیین و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را مبتنی بر فعالیتها و رویکردهایی که لذت و مفعت واقعی برای نوجوانان و جوانان ایجاد کند برای این قشر تبیین کرد.

مقیمی بیان کرد: هدایا ادارات و سازمانها شهرستانهای در مناسبتهای مختلف باید از تولیدات بومی و صنایع دستی هنرمندان همان منطقه تهیه شود و این مساله علاوه بر حمایت از اشتغال و درآمدزایی هنرمندان آثار آنها را در سطح کشور بهتر معرفی می کند.

مشاور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص نامگذاری روزی در تقویم سراسری به عنوان روز علامه بهلول گنابادی هم گفت: باید این مساله به عنوان یکی از مصوبه های شورای فرهنگ عمومی گناباد در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی مطرح و بعد از تایید استانی برای بررسی بیشتر به شورای مذکور در سطح ملی ارسال شود.

عملکرد دولت سیزدهم باید برای مردم تبیین شود

فرماندار گناباد هم ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیتهای بخشهای مختلف برای تحقق جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در این شهرستان گفت: باید خدمات و عملکرد دستگاههای اجرایی و دولت سیزدهم در مناطق شهری و روستایی از طریق فضای مجازی و رسانه ای برای مردم بیان شود.

رضا نصیری از برگزاری نمایشگاه تجسمی عملکرد دستگاههای اجرایی گناباد در دهه فجر سالجاری خبر داد و گفت: در این نمایشگاه عملکرد مقایسه ای ادارات در قبل و بعد از پیروزی انقلاب و همچنین از دهه فجر سال گذشته تا سالجاری در معرض دید عموم قرار داده می شود.

امام جمعه گناباد هم اظهار داشت: بعد از اغتشاشات اخیر اهمیت جهاد تبیین بیش از پیش مشخص شد و دشمنان با بهره گیری از ابزار رسانه ای و جنگ شناختی بدنبال بدبین کردن مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی هستند و بر این اساس باید با بهره گیری از ابزار فضای مجازی و با پاسخ به شبهات، توسعه و پیشرفت و خدمات این نظام به برکت انقلاب اسلامی در سطح کشور برای مردم بیان کرد.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب گفت: باید ضمن پرهیز از موازی کاری، قرارگاهی متشکل از مسوولان و دست اندرکاران دستگاههای اجرایی و ارگانهای ذیربط تشکیل شود و شبهاتی که توسط برخی از افراد در فضای مجازی مطرح می شود جمع آوری و توسط دست اندرکاران مربوطه پاسخ داده شود.

وی با اشاره به اقدامات و شخصیت علامه بهلول گنابادی در سطوح ملی و جهانی باید یک روز در تقویم رسمی کشور به نام آن مرحوم نام گذاری شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.