با تلاش مأموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی مشهد، اعضای باند سرقت عمو و پسرعموهای دزد که با اجرای یک نقشه دست به سرقت لوازم و تأسیسات ساختمان‌های نیمه‌کاره می‌زدند، در حالی دستگیر شدند که با شناسایی مالخرهای اموال مسروقه، روش سرقت‌های آن‌ها برملا شد.

سرقت در پوشش نگهبان ساختمان نیمه کاره‌!

به گزارش قدس خراسان، سرهنگ احمد نگهبان اظهار کرد: سی‌ام آذر ماه سال جاری در پی گزارش سرقت لوازم و تأسیسات یک مجتمع هشت واحدی در حال ساخت در محدوده بولوار مهدیه، موضوع در دستور کار تیمی از مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

باند عمو و پسرعموهای دزد چه می‌کردند؟


فرمانده انتظامی مشهد تصریح کرد: در بررسی اظهارات مالباخته مشخص شد سارقان شبانه وارد عمل شده و پس از ورود به ساختمان در حال ساخت، لوازمی از قبیل موتور آسانسور، سیم و کابل، در فرفورژه ورودی مجتمع، انواع پکیج، دستگاه سنگ‌بری، ۳هزار متر لوله پنج لایه، در برقی تمام اتومات آسانسور، سنگ فرز و مقدار زیادی آهن‌آلات را به ارزش تقریبی۱۳ میلیارد ریال به سرقت برده‌اند.


وی ادامه داد: کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی مشهد پس از بررسی دقیق اظهارات مالباخته و تحقیقات از کارگران این مجتمع مسکونی در حال ساخت و شنیدن اظهارات ضد و نقیض نگهبان ۲۶ ساله این مجتمع در حال ساخت، به وی مظنون شدند. تیم رسیدگی کننده پرونده با جمع‌آوری ادله و مستندات کافی، مظنون به سرقت را که دارای دو فقره سابقه کیفری به جرم موبایل‌قاپی است، مورد بازجویی‌های فنی قرار دادند که در چندین مرحله بازجویی، پرده از سرقت با همدستی عمو و پسرعمویش برداشت و اعتراف کرد.

نگهبان بیان کرد: در ادامه این عملیات، محل حضور دو متهم دیگر پرونده در محدوده شهرک شهید رجایی شناسایی و عملیات دستگیری آن‌ها نیز اجرایی شد. پس از دستگیری این افراد در تحقیقات از آن‌ها مشخص شد شب واقعه، آن‌ها با استفاده از یک دستگاه وانت‌پیکان کرایه‌ای به محل مراجعه کرده و در اجرای نقشه‌ای از پیش طراحی شده، تمامی لوازم مسروقه را در دو مرحله به انباری در حوالی شهرک شهید رجایی منتقل می‌کنند.
آن‌ها در ادامه پس از ارتباط‌گیری با مالخر حرفه‌ای پرونده و دو برادرش و چانه‌زنی بر سر قیمت لوازم سرقتی، در نهایت اموال مسروقه را دوباره بارگیری کرده و به محدوده بولوار رسالت؛ محلی که مالخران حضور داشتند، منتقل می‌کنند و در ازای دریافت ۳۷ میلیون تومان پول نقد، به آن‌ها تحویل می‌دهند.

لو رفتن سرقتی دیگر


فرمانده انتظامی مشهد بیان کرد: در بررسی‌های مأموران پلیس مشخص شد مالخر حرفه‌ای و دو برادرش هر دو از اتباع خارجی هستند. با اطلاعات بدست آمده بلافاصله تیم واکنش سریع پایگاه غرب پلیس آگاهی مشهد پس از هماهنگی‌های لازم قضایی وارد عمل شدند و ضمن دستگیری سه برادر مالخر در بازرسی از محل، بخش زیادی از اموال مسروقه را که متهمان هنوز موفق به فروش آن‌ها نشده بودند، کشف کردند.


وی افزود: آنچه با حضور پلیس در محل نمایان شد این بود که آن‌ها در امر خرید و فروش اموال سرقتی فعالیت گسترده‌ای دارند؛ چرا که از انبار مذکور مقدار زیادی اموال مسروقه شامل آهن‌آلات، کابل‌های برق، یک دستگاه کنتور برق و ۱۰۰عدد لنت ترمز خودرو (پلمب و استفاده نشده) به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد.


نگهبان ادامه داد: در بازجویی‌های فنی که پلیس از افراد مالخر به عمل آورد مشخص شد اموال مکشوفه را هم آن‌ها از همین سارقان خریداری کرده‌اند. از همین رو متهمان در مواجهه با اظهارات افراد مالخر و مستندات کشف شده به سرقت اموال از یک ساختمان در حال ساخت دیگر در محدوده بولوار اقدسیه که در آن محل نیز یکی از آن‌ها نگهبان بوده، اعتراف کردند.


فرمانده انتظامی مشهد تصریح کرد: با توجه به مستندات کشف شده از مخفیگاه افراد مالخر، تحقیقات برای کشف دیگر جرایم احتمالی ادامه دارد. وی در خاتمه از مالکان ساختمان‌های در حال ساخت خواست هشدارهای پلیسی را در پیشگیری از سرقت جدی بگیرند و در این زمینه گفت: در پروژه‌های در حال ساخت حتماً از نگهبان بومی استفاده کنند و در صورت استفاده از کارگران غیر بومی برای اطمینان، نگهبانان را در راستای تعیین صلاحیت به پلیس معرفی کنند که این امر نقش بسزایی در پیشگیری از سرقت دارد.

خبرنگار: عقیل رحمانی

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.