سینما فلسطین این روزها میزبان هنرمندان و هنردوستانی است که می‌خواهند به تماشای آثار سینمایی سیزدهمین جشنواره فیلم عمار بنشینند و درباره متن و حاشیه فیلم‌ها بحث و تبادل نظر کنند.

در پنجمین روز جشنواره عمار چه گذشت؟
به گزارش قدس آنلاین، ویژگی اصلی این جشنواره همگانی بودن آن است. جشنواره ای که مخاطبان سینما هم می توانند آن را به صورت حضوری در سینما فلسطین دنبال کنند و هم از طریق سامانه عماریار، شبکه افق و رسانه تلوبیون به تماشای بخش های مختلف آن بنشینند.

زهره سادت میرجعفری، کارگردانی که با فیلم مادرانه در جشنواره امسال حضور دارد به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: هر سال جشنواره یک موضوع محوری دارد و امسال «زن ایرانی» محور جشنواره سیزدهم است. موضوع امسال بسیار مهم است. چون به هویت بخشی به زنان اشاره دارد و ما هنوز نتوانسته‌ایم الگوهای موفق را به درستی معرفی کنیم.

محسن سلیم کارگردان فیلم مستند نقابدارها نیز درباره جشنواره عمار تاکید کرد: خیلی ها که جسارت فیلمسازی را نداشتند با این جشنواره وارد عرصه شدند. بنابراین جشنواره عمار قابلیت خوبی برای پرورش و تربیت کارگردان دارد.

مستند نقاب‌دارها به کارگردانی محسن سلیم و تهیه‌کنندگی محمدحسین آزادی، روایتی از نقش مراکز سایبری در جنگ‌های ترکیبی با نگاهی به التهابات اجتماعی اخیر ایران است.

علاوه بر اکران‌های مردمی، دو بخش جنبی جشنواره یعنی جوایز مردمی و فیلم ما از بخش‌های پرطرفدار این رویداد است. در بخش «جوایز مردمی» مخاطبان موضوع یا مسأله‌ای را که برایشان اهمیت دارد یا احساس می‌کنند در سینما و آثار نمایشی مغفول مانده به جشنواره پیشنهاد می‌دهند و هدیه پیشنهادی خود را برای فیلمسازانی که آثارشان با این موضوع برگزیده می‌شود مشخص می‌کنند.

دبیرخانه جشنواره عمار فراخوان ها را بررسی و با هماهنگی فراخوان دهنده، در رسانه ها منتشر می کند. همچنین مخاطبان به عنوان فراخوان دهنده مردمی می‌توانند امکانات موجود خود را برای برگزاری مراسم اهدای جایزه به دبیرخانه جشنواره پیشنهاد دهند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.