عربستان و مصر با صدور بیانیه‌ای مشترک مخالفت خود را با هرگونه تهدید نظامی علیه سوریه اعلام کردند و خواستار خروج مزدوران خارجی از لیبی شدند.

تاکید عربستان و مصر بر رد هرگونه تهدید نظامی علیه سوریه

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه مشترک کمیته پیگیری و مشورت سیاسی که به ریاست وزرای خارجه مصر و عربستان پس از دیدار آنان در ریاض صادر شد، آمده است: مصر و عربستان سعودی بر رد هرگونه تهدید به عملیات نظامی که بر سرزمین‌های سوریه تأثیر بگذارد و مردم سوریه را به وحشت بیندازد، تأیید کردند.

دو طرف بر ضرورت مقابله با تروریسم در سوریه، بازگشت آوارگان و دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران موجود مطابق با قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت و همچنین حمایت از تلاش‌های سازمان ملل متحد برای پیشبرد روند سیاسی توافق کردند.

طبق این بیانیه، در این نشست بر لزوم پیشبرد روند سیاسی با مذاکرات سوری- سوری تحت نظارت نماینده سازمان ملل در امور سوریه با هدف تعیین چارچوبی برای راه حل سیاسی و رسیدگی به وضعیت انسانی این کشور نیز تاکید شد.

کمیته مشترک عربستان و مصر همچنین درباره لیبی خواستار تصویب قوانین مرتبط با انتخابات و فراهم کردن مقدمات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در لیبی در سریع‌ترین زمان ممکن شدند.

دو طرف همچنین با اعلام حمایت از کمیته نظامی مشترک "۵+۵" لیبی خواستار خروج تمامی نیروها و مزدوران خارجی از لیبی در یک دوره زمانی مشخص و همچنین انحلال گروه‌های شبه نظامی شدند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.