بخش تبادل زندانیان اوکراین اعلام کرد روسیه در آخرین لحظات برنامه تبادل زندانیان جنگی با این کشور را لغو کرد.

دور جدید تبادل زندانیان روسیه و اوکراین لغو شد

به گزارش قدس آنلاین ، هماهنگ کننده بخش تبادل زندانیان جنگی در پیامی اعلام کرد دور دیگر تبادلات زندانیان با روسیه که قرار بود انجام شود در لحظات آخر از سوی طرف روسی لغو شد. تاتیانا موسکالکوف کمیسیونر دفتر حقوق بشر روسیه تاکنون در این باره اظهار نظری نکرده است.

روسیه و اوکراین به تازگی در تاریخ ۸ ژانویه ( ۱۸ دی ماه ) تعدادی از زندانیان که طی یازده ماه گذشته تعدادشان به صدها نفر رسیده بود را آزاد کرده بودند.

ایرینا ورشچوک معاون نخست وزیر اوکراین روز ۸ ژانویه در کانال تلگرام اعلام کرده بود: به دستور ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین، سومین تبادل زندانیان انجام شد، ۱۲ نفر از نظامیان ما از جمله یک افسر زن در حال بازگشت به خانه هستند.

وی در ادامه افزود: ۱۴ غیرنظامی از جمله ۹ زن دیگر نیز در راه خانه هستند.

روز گذشته کمیسیونر دفتر حقوق بشر روسیه در پیام رسان تلگرام خود نوشته بود سربازان روسی مثال هایی از رفتارهای نامناسب را در زندان های اوکراین گزارش کردند. اوکراین تاکنون در این باره واکنشی نشان نداده است.

دومین تبادل زندانی میان روسیه و اوکراین در ماه گذشته انجام شد، کی‌یف در آن زمان اعلام کرد که مرزبانان اوکراینی که در هنگام دفاع از جزیره مار از سوی روسیه دستگیر شده بودند در ازای ۱۹ ملوان روسی آزاد شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.