هندبالیست‌های ایران که در گروه اول دور مقدماتی با تیم های شیلی، مونته نگرو و اسپانیا هم‌گروه هستند پس از پیروزی برابر شیلی و شکست مقابل مونته نگرو امشب در آخرین دیدار مرحله گروهی بایدبه مصاف تیم اسپانیا بروند.

امشب ایران- اسپانیا در هندبال قهرمانی مردان جهان/ کمین برای غافلگیر کردن ماتادورها

به گزارش قدس آنلاین، تیم ملی هندبال مردان ایران در یک بازی نزدیک و پایاپای مقابل مونته‌نگرو با حساب ۳۴ بر ۳۱ شکست خورد. اسپانیا هم با نتیجه ۳۴ بر ۲۶ مقابل شیلی به برتری رسید. با این نتایج اکنون اسپانیا با ۴ امتیاز در رده نخست و مونته‌نگرو و ایران نیز با دو امتیاز در رده دوم و سوم گروه A قرار دارند. تیم ملی اگر بتواند امشب مقابل اسپانیا به پیروزی برسد صعودش را به دور بعد حتمی می‌کند. هرچند که تیم اسپانیا تیم مقتدری نشان داده و شاگردان ووسلین وویوویچ کار سختی مقابل ماتادورها دارند.

اسپانیا فینالیست هندبال قهرمانی اروپاست که با شکست مقابل سوئد به مدال نقره اروپا بسنده کرد. این تیم در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ به مدال برنز دست یافت. کسب دو عنوان قهرمانی در مسابقات جهان و چهار مدال در بازی‌های المپیک از جمله افتخارات اسپانیاست. تیم ملی دی‌ماه سال قبل مقابل این تیم در بازی تدارکاتی با نتیجه ۳۶ بر ۲۲ شکست خورد.

سرمربی تیم ملی هندبال قبل از بازی مقابل اسپانیا گفت: نباید فراموش کنیم در تیم ملی ایران بازیکنان جوانی داریم که این رقابت‌ها نخستین تجربه آن‌هاست. من به بازیکنانم افتخار می‌کنم، آن‌ها ۶۰ دقیقه مقابل مونته‌نگرو تلاش کردند.

وویوویچ افزود: ما دو بازیکن مصدوم در تیم ملی داریم، من شگفت زده هستم و به بازیکنانم افتخار می‌کنم. همه بازیکنان شانس دارند برای حضور در بازی انتخاب شوند. ما تلاش می‌کنیم خوب شویم و قطعاً می‌خواهیم از حضور در این رقابت‌ها لذت ببریم.

شانس صعود

گفتنی است هنگامی که ایران نخستین حضور خود را در مسابقات قهرمانی هندبال مردان جهان در قطر در سال ۲۰۱۵ تجربه کرد، با پنج شکست متوالی در دور گروهی مقابل بوسنی و هرزگوین ، مقدونیه شمالی، کرواسی، اتریش و تونس کار خود را پایان برد.

در ادامه ایران نخستین پیروزی خود را در مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان برابر شیلی و عربستان سعودی بدست آورد. این دو نتیجه کسب مقام بیست و یکم را تضمین کرد، ولی ایران در سه دوره بعدی رقابت‌ها غایب بود. تیم ملی ایران در نخستین دیدار خود در این دوره از بازی ها مقابل شیلی با نتیجه ۲۵ بر ۲۴ به برتری رسیده است. بیست و هشتمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان از ۲۱ دی تا ۹ بهمن به میزبانی مشترک لهستان و سوئد در حال برگزاری است. در دور گروهی این مسابقات ۳۲ تیم در قالب هشت گروه با هم دیدار خواهند کرد که در پایان این مرحله سه تیم نخست راهی دور دوم خواهند شد.

ترکیب تیم ملی

تیم ملی ایران با ترکیب محمد سیاوشی، علی رحیمی ، رضا سرپوشی، مجتبی حیدرپور، پویا نوروزی‌نژاد، رضا کاظمی، میلاد قلندری، محمد کیانی، یاسین کبیریان جو، سلامان بربط، علی کوهزاد، رضا یادگاری، افشین صادقی، مهدی موسوی، رضا اورعی، وحید مسعودی، مهرداد صمصامی، مهدی بهنام‌نیا، شهاب صادق‌زاده و صابر حیدری عازم این مسابقات شده است.

خبرنگار: جواد رستم زاده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.