وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: عدم توانایی آمریکا در بازپرداخت بدهی‌هایش می‌تواند به رکود در اقتصاد آمریکا و بحران در نظامی مالی جهانی منجر شود.

بحران مالی جهانی با عدم توانایی آمریکا در پرداخت بدهی/خطر در کمین دلار است

به گزارش قدس آنلاین، ژانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا، اعلام کرد که عدم عمل به تعهدات مالی و بازپرداخت بدهی‌ها از سوی دولت آمریکا به رکود در اقتصاد این کشور و بحران در نظام مالی بین‌المللی منجر خواهد شد.

وی گفت: عدم پرداخت به موقع معوقات چه تعهدات مربوط به اوراق قرضه یا تامین اجتماعی و یا حتی حوزه نظامی بدون شک به رکود در اقتصاد آمریکا و بحران مالی در جهان می‌انجامد.

وزیر خزانه‌داری آمریکا ادامه داد: همه مردم آمریکا تبعات این اتفاق را حس خواهند کرد و بسیاری از افراد شغل خود را از دست خواهند داد.

بحران مالی جهانی با عدم توانایی آمریکا در پرداخت بدهی/خطر در کمین دلار است

یلن گفت: اگر این اتفاق بیفتد، هزینه استقراض برای آمریکا افزایش خواهد یافت و تک‌تک مردم آمریکا شاهد افزایش هزینه وام‌ها و خریدهای اعتباری خود خواهند بود.

وی همچنین تاکید کرد که به خاطر عدم پرداخت معوقات و تعهدات مالی، رتبه اعتباری آمریکا نیز پایین خواهد آمد و این مسئله به‌طور قطع جایگاه دلار به عنوان ارز غالب در حساب ذخیره ارزی کشورها و تراکنش‌های مالی را به خطر می‌اندازد.

وزیر خزانه‌داری آمریکا طی سخنرانی در کنگره این کشور نیز اعلام کرده که در رابطه با بالا بردن سقف بدهی ملی آمریکا نیز اقدامات خارج از معمولی تعریف شده است.

یلن از نمایندگان کنگره آمریکا خواست تا هر چه سریع‌تر سقف بدهی عمومی آمریکا را برای جلوگیری از نکول افزایش دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.