رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته درخصوص تثبیت قیمت ارز برای دوره‌های اعزام به عتبات مقدسه نیز موافقت اولیه انجام شد و قرار است این موضوع در هیئت دولت مطرح شده و به تصویب برسد.

موافقت اولیه برای تثبیت قیمت ارز سفر به عتبات مقدسه / منتظر تصویب هیات دولت هستیم

به گزارش قدس آنلاین، از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل و بر آمادگی واحدهای مختلف مجموعه حج و زیارت برای اجرای عملیات حج ۱۴۰۲ تاکید شد.

در این جلسه، اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان‌ حج و زیارت به استمرار تماس‌ها با شرکت‌های عربستان برای فراهم کردن مقدمات اعزام حجاج کشورمان اشاره کرد و از باز شدن سامانه مسار و آمادگی برای اعزام تیم های اجرایی به عربستان برای امضای قراردادها خبرداد.

رئیس سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به تفاهم صورت گرفته با بانک مرکزی در مورد انتقال ارز تخصیص یافته برای حج آینده به عربستان، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته درخصوص تثبیت قیمت ارز برای دوره‌های اعزام به اعتاب مقدسه نیز موافقت اولیه انجام شد و قرار است این موضوع در هیئت دولت مطرح شده و به تصویب برسد.

در ادامه این جلسه، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درباره لزوم تسریع در نهایی کردن توافقات با هیئت پزشکی برای ارائه خدمات درحج آتی و پیگیری موضوع انتقال حجاج توسط شرکت هواپیمایی به کشور میزبان در چارچوب تفاهم صورت گرفته تذکراتی ارائه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب لزوم توجه به کاهش مدت سفر حجاج با توجه به توصیه مقام معظم رهبری را باردیگر یادآور شد و از معاونین بعثه و سازمان حج و زیارت خواست با تهیه گزارش های بروز از فعالیت تمامی واحدها تلاش کنند همه مقدمات سفر حج به موقع انجام شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین در ابتدای این جلسه با تبریک میلاد فرخنده امام باقر(ع) و حلول ماه رجب، با استناد به روایت «صَانِعِ اَلْمُنَافِقَ بِلِسَانِکَ وَ أَخْلِصْ مَوَدَّتَکَ لِلْمُؤْمِنِ وَ إِنْ جَالَسَکَ یَهُودِیٌّ فَأَحْسِنْ مُجَالَسَتَهُ/ با منافق به زبانت سازگاری‌نما و با مومن خالصانه دوستی کن و اگر یهودی همنشینت شد، به نیکی رفتار کن» ، به تبیین ملاک‌های نحوه رفتار با افراد مختلف پرداخت.

وی با اشاره به چهره نفاق اروپا در دو قضیه قراردادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های ترویستی و قرآن سوزی در سوئد، گفت: این کشورها شعارهای سازنده و روشنفکرانه سر می‌دهند ولی در عمل تروریسم‌پرور هستند و از کانون مبارزه با تروریسم به عنوان گروه تروریستی یاد می‌کنند و به جای استقبال از سخنان انسان‌ساز و منطقی کتاب وحی، آن را به آتش می کشند.

وی با محکوم کردن این‌گونه اقدامات که نشان‌دهنده نفاق سیاسی است، تصریح کرد: نور خدا خاموش شدنی نیست و نور پیامبر(ص) هم سراسر گیتی را فرا گرفته و سال به سال به تعداد مسلمانان در اروپا افزوده می شود و به تحقیق آینده از آن مستضعفان است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.