وزارت امور خارجه پاکستان اهانت مجدد به قرآن کریم اینبار در هلند را قویا محکوم و اعلام کرد: بدون شک این اقدام اسلام‌هراسانه یک جنایت تحریک آمیز به بهانه آزادی بیان است.

پاکستان: اهانت به قرآن در هلند جنایتی به بهانه آزادی بیان است

به گزارش قدس آنلاین، دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان امروز با صدور بیانیه‌ای افزود: نگرانی های پاکستان به طرف هلندی منتقل شده و این کشور می خواهد که مراقب احساسات مردم پاکستان و مسلمانان در سراسر جهان باشند و برای جلوگیری از چنین اعمال نفرت انگیز و اسلام هراسانه، گام بردارند.

در این بیانیه آمده است: ۱۵ مارس با تصویب مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی نامگذاری شده است لذا انتظار ما از جامعه جهانی این است که صدای جمعی خود را علیه اسلام‌هراسی بلند کند و برای ترویج هماهنگی بین ادیان و همزیستی مسالمت‌آمیز با یکدیگر، همکاری نماید.

وزارت خارجه پاکستان افزود: این کشور همواره گفته است که آزادی بیان با مسئولیت هایی همراه است. وظیفه دولت‌ها و جامعه بین‌الملل نیز جلوگیری از چنین اعمال زشتی که با انگیزه پنهانی برای تحریک، نفرت پراکنی و ترویج خشونت مذهبی انجام می‌شوند، می‌باشد.

در این بیانیه تاکید شد: اقدام شنیع در هلند یک جنایت تحریک آمیز اسلام‌هراسانه به بهانه آزادی بیان است که باعث ایجاد ناهماهنگی میان جامعه بین المللی می‌شود.

«ادوین واگنسولد» رهبر گروه راست افراطی اروپاییان میهن پرست علیه اسلامی شدن غرب (PEGIDA) در هلند روز دوشنبه به قرآن کریم در لاهه هتاکی کرد.

این سرکرده ضداسلام ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد و گفت که از شهردار لاهه برای این اقدام مجوز دریافت کرده است.

اقدام شیطانی پاره کردن یک نسخه از قرآن کریم در هلند پس از آن اتفاق افتاد که یک نسخه از کتاب مقدس مسلمانان روز شنبه گذشته در سوئد سوزانده شد که محکومیت و اعتراض در سراسر جهان اسلام را به دنبال داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.