رییس پلیس فتا استان البرز  ، در خصوص خرید اینترنتی هدیه روز پدر به کاربران هشدار داد و از آنها خواست فقط از سایت های مطمئن خرید کنند.

کاربران مراقب خریدهای اینترنتی هدیه روز پدر باشند

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ رسول جلیلیان اظهار کرد: کلاهبرداران اینترنتی در هر مناسبت با ترفندهای مختلف اقدام به کلاهبرداری از کاربران می کنند که باید مراقب این ترفندها بود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از شگردهای مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از مردم ، انتشار آگهی‌های جعلی با عنوان فروش محصولات ارزان قیمت در سایت های واسط فروشگاهی است.
رییس پلیس فتا البرز افزود: کاربران فریب وعده‌های پوچ و تبلیغات اغواکننده کلاهبرداران را نخورند و قبل از اطمینان از اصالت و مدارک کالا اقدام به پرداخت بیعانه نکنند.
وی به کاربران صفحات اجتماعی توصیه کرد که فعالیت در شبکه‌های اجتماعی بسیار حساس است و کاربران برای حفظ حریم خصوصی از هرگونه اطلاعات فردی خودداری کنند.

جلیلیان گفت: کاربران در صورت خرید اینترنتی به این مناسبت ، به اصالت سایت فروشگاهی و داشتن نماد اعتماد الکترونیک توجه داشته باشند.

کلاهبرداری در پوشش کمک های مالی به زلزله زدگان

کاربران مراقب خریدهای اینترنتی هدیه روز پدر باشند

رییس پلیس فتا همچنین به مردم نوعدوست البرز درخصوص کلاهبرداری اینترنتی درپوشش کمک های مالی به زلزله زدگان خوی هشدارداد .

وی افزود: کاربران کمک های خود به زلزله زدگان را فقط در اختیار دستگاه های متولی که توسط رسانه های معتبر اطلاع رسانی شده قرار دهند و از پرداخت های اینترنتی در سایت های ناشناخته خودداری کنند.

جلیلیان خاطرنشان کرد : در چنین شرایطی افراد سودجو و کلاهبردار با ایجاد صفحات جعلی در شبکه های اجتماعی با عناوین فریبنده و وابسته به موسسه های خیریه و قرار دادن شماره حساب و نشانی جعلی سعی در جلب اعتماد و کلاهبرداری از مردم را دارند.

وی دربخش دیگری ازسخنان خود گفت: افرادی که در این شرایط اقدام به انتشار مطالب کذب و شایعه برای تشویش اذعان عمومی کنند، تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

وی گفت: دراین شرایط درفضای ایستاگرام بعضا مشاهده شده که برخی از بلاگرها اقدا م به جمع آوری کمک های مردمی برای زلزله زدگان خوی انجام می دهند که تخلف بوده و با آنها برخورد می شود.

جلیلیان یادآورشد : این افراد با جلب اعتماد مردم در فضای مجازی و دریافت مبالغی به عنوان کمک به زلزله زدگان، کاربران را به درگاه های جعلی بانک (فیشینگ) هدایت و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آنها می کنند.
رییس پلیس فتا البرز یادآورشد : کاربران در صورت مشکوک شدن به صفحات جعلی با عناوین کمک به زلزله زدگان، موضوع را به مرکز فوریت های پلیس فتا ۰۹۶۳۸۰ اطلاع دهند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۱:۴۴ شنبه، هشتم بهمن ماه شهر خوی در آذربایجان غربی را لرزاند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.