نایب رییس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بازیکنان شایسته‌ای در رده‌های سنی جوانان، نوجوانان و بزرگسالان داریم و اگر موقعیت فراهم شود می‌توانند به‌صورت لژیونر در لیگ کشورهای دیگر بازی کنند.

نائب رئیس فدراسیون: بانوان بسکتبالیست ظرفیت لژیونر شدن را دارند

به گزارش قدس آنلاین، فتانه ملک به تلاش بانوان بسکتبالیست کشورمان در سال جاری اشاره و اظهار کرد: بازیکنان تیم ملی از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکردند؛ اما نتوانستند مدال‌آوری خوبی داشته باشند.

وی افزود: خوشبختانه شبکه رادیویی ورزش و همین‌طور رادیوی تخصصی بانوان در حال پوشش بسکتبال بانوان هست و نگاه ویژه به ورزش بانوان دارند. در این دو هفته که لیگ برتر برگزاری شد شبکه‌های تلویزیونی خبر و ورزش برای تهیه خبر و انعکاس گوشه‌هایی از مسابقات حضور داشتند.

نایب‌رئیس بسکتبال بانوان یادآور شد: فدراسیون در تلاش است تا در پلی‌آف لیگ برتر از طریق برخی سایت‌ها پخش ویژه داشته باشد، زیرا انعکاس مسابقات و صحنه‌های جذاب آن علاوه بر اینکه تبعات خوبی برای بسکتبال بانوان دارد، باعث افزایش انگیزه و تشویق بازیکنان و مربیان و همچنین جذب اسپانسر و حامیان مالی می‌شود و ضمن آنکه باعث رشد و توسعه بیشتر بسکتبال و سایر ورزش‌های بانوان می‌شود.

ملک با اشاره به استقبال خوب نوجوانان و جوانان از بسکتبال، تصریح کرد: خوشبختانه در برنامه‌های استعدادیابی و استعداد پروری، شاهد استقبال دختران در رده‌های مختلف سنی هستیم و بازخوردهای خوبی از این برنامه داشتیم. هیئت‌های استانی هم زحمت زیادی در این زمینه می‌کشند.

وی یادآور شد: بازیکنان شایسته‌ای در رده‌های سنی جوانان، نوجوانان و بزرگسالان داریم و اگر موقعیت فراهم شود می‌توانند به‌صورت لژیونر در لیگ کشورهای دیگر بازی کنند.

ملک همچنین درباره لیگ برتر بسکتبال بانوان که هفته هجدهم و پایانی مرحله مقدماتی برگزار و جایگاه تیم‌ها مشخص شد، خاطرنشان کرد: شاهد مسابقات و بازی‌های جذابی در لیگ برتر هستیم. تیم‌های شهرداری گرگان و کردستان با بازیکنان خارجی خود از کشورهای نیجریه و آمریکا حضور پیدا کردند، البته این تیم‌ها اگر در بخش مالی در مضیقه نبودند، زودتر می‌توانستند از بازیکنان خارجی استفاده کنند.

وی در خصوص قرارداد بازیکنان خارجی نیز توضیح داد: قراردادهای آنان را ندیدم؛ اما به‌اندازه خرید بازیکن فوتبال نیست. خوشبختانه مکملی برای سایر بازیکنان هستند و در لیگ‌های کشورهای خود از سطح خوبی برخوردار بودند.

نائب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: هفته پایانی مرحله مقدماتی لیگ برتر روز جمعه برگزار شد که از حساسیت زیادی برخوردار بود و تیم‌های اول تا هشتم به مرحله پلی‌آف راه یافتند. در مرحله پلی‌آف، تیم‌های اول با هشتم، دوم با هفتم، سوم با ششم و چهارم با پنجم مقابل یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد. هر تیمی دو پیروزی در سه بازی را بدست آورد به جمع چهار تیم برتر راه پیدا خواهد کرد. به این ترتیب تیم‌های گروه بهمن تهران با شرکت ملی گاز تهران، ‌تیروژ حیات کردستان با پاز آشا آروین تهران، پالایش نفت آبادان با نیکان تهران و شهرداری گرگان با ذوب آهن اصفهان دیدار خواهند داشت.

بازی اول تیم‌ها در این مرحله جمعه ۲۱ بهمن، دیدار دوم ۲۵ بهمن و در صورت نیاز به بازی سوم، ۲۸ بهمن برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.