سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز پنجشنبه اعلام کرد که کشورهای غربی با تلاش برای نفوذ در کشورهای در حال توسعه اصول دموکراتیک را زیر پا می‌گذارند.

لاوروف: غرب اصول دموکراسی را با تلاش برای نفوذ در کشورها زیرپا گذاشته است

به گزارش قدس آنلاین از خبرگزاری تاس، لاوروف در جریان یک کنفرانس خبری مشترک با علی الصدیق وزیر خارجه سودان گفت: اینکه کشورهای غربی دور دنیا می‌چرخند و تلاش می‌کنند کشورهای در حال توسعه را برای محکوم کردن روسیه و تضعیف روابطشان با مسکو متقاعد کنند، فقط نشان‌دهنده یک چیز است.

وزیر خارجه روسیه که به خارطوم پایتخت سودان سفر کرده، در توضیح صحبت‌های خود افزود: آنها به هیچ نوع دموکراسی، هیچ برابری بین ملت‌ها در صحنه جهان اعتقاد ندارند. برعکس، آنها کشورهای در حال توسعه را تنها گذاشته و به حق آنها فقط برای تعیین نحوه رفتارشان در امور جهانی احترام می‌گذارند.

لاوروف در مورد اوضاع سودان و اختلافات داخلی در این کشور اظهار داشت که مسکو به نوبه خود معتقد است که گفتمان ملی باید ابتدا توسط خود سودانی‌ها بدون دخالت خارجی صورت گیرد و باید تلاش بمنظور نسخه پیچیدن برای سودانی‌ها را کنار گذاشت.

وی گفت: ما از رویکردهای منصفانه سودان در بررسی مسائل این کشور در شورای امنیت سازمان ملل، از جمله نیاز به رفع محدودیت‌هایی که چندین سال پیش اعمال شده بود، حمایت می‌کنیم.

سفر لاوروف به سودان در حالی انجام شد که گفته می‌شود آمریکا در حال افزایش فشار بر خارطوم و طرابلس برای اخراج شرکت نظامی خصوصی گروه واگنر روسیه است.

آمریکا گروه واگنر را به عنوان یک سازمان جنایی فراملی مهم در ارتباط با فعالیت آنان در اوکراین و تعدادی از کشورهای آفریقایی معرفی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.