اتحادیه جهانی کشتی از جان‌باختن ۹ کشتی‌گیر در زلزله ترکیه خبر داد.

جان‌باختن ۹ کشتی‌گیر در زلزله ترکیه/ لالوویچ: قهرمانان آینده‌داری را از دست دادیم

به گزارش قدس آنلاین، زلزله ویرانگر هفته گذشته در ترکیه و سوریه با قدرت ۷.۸ ریشتر جامعه ورزش را هم مانند بخش‌های دیگر عزادار کرده است.

سایت اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی از درگذشت ۹ کشتی‌گیر در این زمین لرزه خبر داد و نوشت: مهمت اسکیساریلی، احمد تاش، علی گورسوی، اری سیمسک، هلیل ادیرنه، حسن ساریتورک، اوزان تاتلی، احمد دورمان و اصلان اکیز کشتی‌گیرانی هستند که در زلزله جان‌شان را از دست داده‌اند.

نناد لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی کشتی در این باره گفت: با دلی دردناک گزارش می‌دهم که ما ۹ کشتی‌گیر را در زلزله‌ ۶ فوریه از دست داده‌ایم و تمام جامعه کشتی از دست دادن این جوانان که آینده درخشانی در انتظارشان بود، غمگین است.

این زلزله در حالی بود که یک تورنمنت کشتی زیر ۲۰ سال با حضور تیم‌هایی از فرانسه، ازبکستان، کوزوو و ترکیه شب قبل از زلزله به پایان رسید. همه کشتی‌گیران بین‌المللی روز بعد به سلامت به خانه فرستاده شدند. اما با تخریب باشگاه کشتی، چند کشتی‌گیر ترکیه‌ای زیر آوار گیر کردند.

در روز اول، ۲۱ کشتی‌گیر بلافاصله نجات یافتند و سایر کشتی‌گیران متعاقباً از زیر آوار نجات یافتند.

طاها آگل قهرمان ترکیه‌ای المپیک جزو اولین کسانی بود که درخواست کمک کرد و ۳۰-۴۰ کشتی‌گیر گیر کرده زیر آوار را نجات داد.

رضا کایالپ قهرمان دارنده دو برنز و یک نقره المپیک و پنج طلای قهرمانی جهان از قهرمانان کشتی ترکیه داوطلب شدند و با حضور در مناطق زلزله زده برای کمک و نجات قربانیان دست به دست هم داده‌اند.

جامعه کشتی در سراسر جهان نیز حمایت خود را نشان داده و به ترکیه کمک مالی کرده است.

سرف اروگلو رئیس فدراسیون کشتی ترکیه نیز از روز اول در محل زلزله حاضر شده و به عملیات امداد و نجات پیوست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.