دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: خودروهای برقی و یا هیبریدی با پایه برق را بیشتر وارد کشور کنیم تا مجبور نشویم سالی یک ماه به خاطر آلودگی هوا پایتخت را تعطیل و میلیاردها دلار به مردم ضرر وارد کنیم، ضمن اینکه یک جهش برای استفاده و آشنایی با تکنولوژی داشته باشیم.

خودروهای برقی کارکرده وارد کنیم/ واردات مرحله اول به شدت ضعیف و دیر بود

به گزارش قدس آنلاین، مهدی دادفر درباره واردات خودروهای کارکرده اظهار کرد: طی چهار سال گذشته ۱۴۸ کشور دنیا هفت میلیارد دلار تجارت خودروهای کارکرده داشته‌اند. همه کشورها باتوجه به تولید کم خودرو در جهان از این روش استفاده می‌کنند چه بهتر که ما هم در این مسیر ورود کنیم و با کمترین هزینه بتوانیم به خودورهای روز دنیا دسترسی داشته باشیم.

وی پیشنهاد کرد: خودروهای برقی و یا هیبریدی با پایه برق را بیشتر وارد کشور کنیم تا مجبور نشویم سالی یک ماه به خاطر آلودگی هوا پایتخت را تعطیل و میلیاردها دلار به مردم ضرر وارد کنیم، ضمن اینکه یک جهش برای استفاده و آشنایی با تکنولوژی داشته باشیم.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: مبادی ورودی این خودروها بهتر است از مناطق آزاد باشد تا رونق کسب و کاری پیدا کنند، به این ترتیب مناطق آزاد هم شروع به کار و فعالیت می‌کنند، در نتیجه ما همیشه در مناطق آزاد دپوی خودرو خواهیم داشت. همچنین خودروی روز دنیا را در اختیار خواهیم داشت و هم اینکه می‌توانیم آنها را به سرزمین اصلی منتقل کنیم.

وی به انحصارگرایان و مطلق‌گرایان توصیه کرد: نگران نباشند، چراکه نتیجه این همه مدت نگرانی جز افزایش قیمت چیزی به همراه نداشته است.

دادفر با بیان اینکه قیمت خودروی برقی بالا نیست، خاطرنشان کرد: ژاپن و امریکا بزرگترین صادرکنندگان خودروی برقی هستند، هم قیمت آنها به شدت پایین و هم کارکرد آنها به شدت بالا است.

وی با اشاره به قیمت خودروهای برقی نیز گفت: مدل‌های مختلف نیسان برقی و تویوتای هیبریدی ۱۲ تا ۱۳ هزار یورو قیمت دارند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تاکید کرد: اگر واردات خودروی دست دوم اجرا و عملیاتی شود صد در صد اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

وی درباره بخش اول واردات بیان کرد: واردات مرحله اول به شدت ضعیف و دیر انجام شد، البته این را هم در نظر بگیریم موجودی خودروی صفر کیلومتر در خارج از ایران اندک است، کلا دنیا با کمبود خودرو به دلیل برخی مشکلات مانند کمبود چیپس مواجه است، ضمن اینکه ما نیز دیر اقدام کردیم.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.