اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در اطلاعیه‌ای درباره بارش‌های رگباری و آبگرفتگی مناطقی از خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد.

هواشناسی خراسان رضوی هشدار زرد صادر کرد

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه آمده است: با توجه به تحلیل نقشه‌های پیش یابی، استان از عصر امروز تحت تاثیر سامانه ناپایدار جوی قرار می‌گیرد که باعث افزایش ابرناکی، افزایش شدت وزش باد، بارش باران و برف به ویژه در نواحی غربی استان خواهد شد.

همچنین در ادامه آمده است: انتظار می‌رود بیشتر نقاط استان تا اواخر امشب تحت تاثیر این سامانه قرار گیرد. بر اثر فعالیت این سامانه بارش زا احتمال آبگرفتگی در نیمه جنوبی به ویژه جنوب غربی وجود خواهد داشت.

در این اطلاعیه اعلام شده است: بارش‌های این سامانه جوی به طور متناوب تا پایان هفته ادامه خواهد داشت و بیشترین حجم بارش‌ها دربازه زمانی امشب تا قبل از ظهر فردا و همچنین در روز چهارشنبه به وقوع می‌پیوندد.

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی افزایش شدت وزش باد همراه با کولاک و کاهش میدان دید، لغزندگی و یخزدگی محورها، تشکیل مه و احتمال اختلال در شبکه حمل و نقل استان را از پیامدهای عملکرد این سامانه جوی اعلام کرد.

در هشدار هواشناسی توصیه شده است: مردم در خراسان رضوی از ترددهای غیر ضروری در محورهای استان و صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی اجتناب کنند و در صورت سفر تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند. اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات ناشی از شدت وزش باد هم توصیه شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.