اعتصاب و اعتراض در واکنش به طرح دولت فرانسه برای افزایش سن بازنشستگی امروز پنجشنبه نیز برای پنجمین بار و همزمان با ادامه مخالفت اپوزیسیون با این طرح در پارلمان فرانسه، ادامه یافت.

فرانسه برای پنجمین بار صحنه اعتراض به اصلاحات بازنشستگی دولت مکرون

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه لوموند فرانسه نوشت: پنجمین روز اعتصاب و اعتراض علیه طرح اصلاحات امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه که اصلی ترین بند آن افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال است، حفظ فشار بر دولت را در آستانه اعتصاب های گسترده تر در ۷ مارس (۱۶ اسفند) هدف قرار می دهد.

اما برخلاف اعتصاب در روزهای قبل، بیشتر خطوط اصلی قطار و متروی پاریس به طور عادی کار می‌کردند، اما به دلیل تعطیلی مدارس کارگران کمتری در بیشتر مناطق فرانسه شرکت ‌کردند. این موضوع در آمارهای وزارت آموزش فرانسه بازتاب یافته که نشان می‌دهد کمتر از هشت درصد معلمان در اعتصاب هستند، این میزان نسبت به هفته گذشته به نصف رسیده است.

کارمندان غول انرژی فرانسه، شرکت EDF که تحت کنترل دولت است، گفتند که تولید خود را بیش از ۳۰۰۰ مگاوات یا معادل سه نیروگاه هسته‌ای کاهش داده‌اند، بدون این که بر عرضه به مصرف‌کنندگان نهایی تأثیر بگذارند. روز چهارشنبه، نیز بسیاری از نیروگاه های برق آبی از شبکه قطع شده بودند.

همچنین روز پنجشنبه ۳۰ درصد از پروازهای فرودگاه اورلی پاریس لغو شدند.

نظرسنجی ها نشان می دهند که حدود ۷۰ درصد از مردم فرانسه با طرح های اصلاحات بازنشستگی مکرون مخالف هستند. طوماری در مخالفت با اصلاحات تاکنون بیش از یک میلیون امضا جمع آوری کرده است.

مخالفان جناح چپ هزاران اصلاحیه را به منظور به تاخیر انداختن بحث در مجلس درباره این طرح ارائه کرده اند. مشخص نیست که آیا مجلس عوام فرانسه درباره ماده ۷ طرح اصلاحات دولت که تغییر سن بازنشستگی را تعیین می کند، قبل از اتمام وقت در روز جمعه بحث خواهد کرد یا خیر.

اتحادیه ها به طور مستقیم در نامه به قانونگذاران از آنها خواسته اند کل این طرح و به ویژه ماده ۷ آن را کنار بگذارند.

اعضای پارلمان فرانسه تا پیش از این یک ماده را که برای تحت فشار قرار دادن شرکت ها برای استخدام کارگران مسن تر طراحی شده بود، رد کرده اند. فیلیپ براون، عضو سوسیالیست پارلمان گفت که اکثریت احتمالی در مجلس برای رای منفی به شرط سن بازنشستگی وجود دارد.

مکرون روز چهارشنبه در جلسه کابینه گفت که احزاب اپوزیسیون «کاملاً راه خود را بر سر جنگ حقوق بازنشستگان گم کرده‌اند».

اما بزرگترین روز اقدام ممکن است هنوز در راه باشد و اتحادیه‌ها قول داده‌اند در ۷ مارس فعالیت ها در فرانسه را متوقف کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.