رئیس فدراسیون جودو گفت: رئیس فدراسیون بین‌المللی جودو اعلام کرد که دو وایلدکارت(سهمیه فدراسیون جهانی) المپیک پاریس به ما داده می‌شود.

میراسماعیلی: ۲ وایلدکارت المپیک پاریس به جودو ایران داده می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، آرش میراسماعیلی در خصوص برگزاری مسابقات جودوی بین باشگاهی با حضور ۱۲ تیم خارجی و داخلی، اظهار کرد: سعی بر این بود مسابقات امسال با حضور تیم‌های خارجی برگزار شود که این مساله نشان می‌دهد با وجود تعلیق، جودو در ایران زنده است.

وی افزود: عملکرد جودوکاران ایران در مسابقات نشان داد، ورزشکاران ما پویا هستند. خیلی‌ها تلاش کردند جودوی ایران منزوی شود؛ اما همه دیدند رقابت‌ها به خوبی برگزار شد. این مسابقات ثابت کرد می‌توانیم پس از تعلیق، میزبان رقابت‌های بزرگ بین‌المللی باشیم.

میراسماعیلی بیان کرد: مسابقات نوروزگاه‌ را داریم که ۲۰ اسفندماه در بخش بانوان و در مجموعه وررشی آزادی برگزار می‌شود. تاکنون تیم‌های بلاروس، پاکستان، عراق، افغانستان و سوریه حضورشان قطعی است و روسیه نیز شفاها اعلام آمادگی کرده؛ اما اسامی‌ نفرستاده است. این مسابقات به صورت تیمی برگزار می‌شود که ۵، ۲۵۰۰‌ و هزار دلار به تیم‌های برتر اهدا می‌شود.

وی درباره‌ مجمع انتخاباتی که قرار است ۲۲ اسفند برگزار شود، توضیح داد: باید از مجموعه وزارت تشکر کنم که همکاری کردند تا همه چیز طبق اساسنامه پیش برود. برگزاری به موقع موجب می‌شود که هیچ فدراسیونی در بلاتکلیفی نباشد. ۲۰ شهریور سال آتی تعلیق تمام می‌شود و هر فردی رئیس شد دستش برای بهبود شرایط باز می‌شود چرا که بازی‌های آسیایی و سپس مسابقات کسب سهمیه در پیش است.

رئیس فدراسیون جودو درباره حضور احتمالی ورزشکاران روسیه و بلاروس در بازی‌های آسیایی، گفت: روسیه و بلاروس جایگاه بسیار خوبی در جهان دارند و حضورشان در آسیا کارمان را سخت می‌کند. آسیا تیم‌های بسیار خوبی دارد و اکنون باید خیلی تلاش کنیم.

میراسماعیلی در مورد شانس کسب سهمیه گفت: تا وقتی تعلیق به اتمام برسد بسیاری از مسابقات انتخابی برگزار شده و شانس ما را کم می‌کند؛ اما طبق جلسه سه ساعته‌ایی‌ که با رئیس جهانی و آسیایی جودو داشتم، رئیس فدراسیون جهانی اعلام کرد دو وایلدکارت‌ به ایران خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.